خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور:

اگر بنا بود مشکلات مردم با نشستن در تهران حل شود، اکنون مشکلی نداشتیم/ ایجاد سامانه‌ای تحت عنوان تأمین و تخصیص منابع استانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۷۳۸

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اولویت دولت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در کشور است و طرح جدیدی آغاز نخواهد شد، مگر این‌که اولویت آن‌ها مشخص شود.

به گزارش ایلنا، سید صولت مرتضوی اظهار داشت: ایران امروز در زمره معتبرترین کشورهای تولیدکننده واکسن قرار دارد و امروز تلفات کرونا تک رقمی شده و رو به کاهش است.

وی در یک برنامه تلویزیونی تصریح کرد: دولت، برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت دارد؛ این دولت تنها دولتی است که در بازه زمانی کوتاه، سند تحول دولت را منتشر کرده است تا صاحب‌نظران، آن را نقد و تکمیل کنند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت با یک تصمیم شجاعانه توانست در بازه زمانی کوتاه، سواحلی که در سراسر کشور در اختیار دستگاه‌های اجرایی بودند، آزاد کند. پذیرش عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و حضور فعال در سازمان همکاری اکو و همچنین مجمع کشورهای صادرکننده گاز، قرارداد سوآپ گازی و عبور از بحران‌های انرژی، برخی از فعالیت‌های دولت از آغاز به کار آن است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: در سال‌های گذشته در فصل زمستان، کشور با کمبود انرژی، روبرو و برخی اوقات، گاز منازل قطع می‌شد، اما امسال با تمهیدات اندیشیده شده، دولت توانست کشور را از بحران سال‌های قبل عبور دهد. انعقاد قرارداد وزارت نفت برای توسعه میادین نفت و گاز به ارزش ۱۱ میلیارد دلار، آغاز نهضت ملی مسکن و برخی از دستورها و کارهای ویژه، جزو سایر فعالیت‌های دولت سیزدهم است. 

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: همه دستگاه‌ها جهت اجرایی کردن مصوبات مربوط به سفرهای استانی رئیس جمهور، در خدمت و تعامل هستند. تاکنون تصویب حدود ۲ هزار و ۶۵۱ طرح عمرانی و تعداد قابل توجهی طرح اقتصادی، محصول این سفرهای استانی بوده و علاوه بر این کارها، تسهیلات خرد و متوسط نیز برای استان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی اظهار داشت: برای ازدواج جوانان هر استان نیز به فراخور نیاز، تسهیلات پیش‌بینی می‌شود و صندوق کارآفرینی امید در خدمت استان‌ها است. همان‌قدر که شهروند تهرانی در بهره‌مندی از امکانات حق دارد، شهروندی که در ناحیه کمتر برخوردار و روستایی زندگی می‌کند نیز حق دارد.

مرتضوی تصریح کرد: اگر بنا بود مشکلات مردم با نشستن در تهران حل شود، اکنون نباید مشکل داشتیم؛ به دستور رئیس جمهور، برنامه‌هایی برای توسعه مناطق خاص و کمتر برخوردار، تدوین شده است. سامانه‌ای تحت عنوان تأمین و تخصیص منابع استانی در نظر گرفته شده و همه تعهداتی که از محل منابع عمومی برای سال ۱۴۰۰ داشتیم و چیزی فراتر از آن، یعنی عددی معادل ۱۲۶ درصد تعهدات، محقق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز