خبرگزاری کار ایران

دبیرکل حزب مردم سالاری:

استقلال حوزه‌های علمیه و حمایت از ارکان حکومت تفکیک شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۵۳۹

دبیرکل حزب مردم‌سالاری به نمایندگی از مدیران و مسئولان این حزب و در دیدار با برخی علما و مراجع تقلید در قم بر استقلال حوزه‌های علمیه در عین همراه بودن با ارکان حکومت و حمایت از اصل نظام تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، مصطفی کواکبیان گفت: می‌بایست بین این دو موضوع مهم تفکیک قائل شد تا به جامعه اینگونه القا نشود که همه مشکلات و معضلات متعلق به روحانیت و مراجع تقلید و علما و مدرسین در حوزه علمیه می‌باشد چون متاسفانه در حال حاضر همه مشکلات موجود که به علت اتخاذ برخی تدابیر نادرست و ضعف در مدیریت و موارد دیگر رخ داده است را، مردم به گردن روحانیت انداخته و از آنها مطالبه می‌کنند.

 مصطفی کواکبیان همچنین در این دیدار‌ها به بررسی و بیان مشکلات عدیده‌‌ای که بر دوش مردم گذاشته شده است و همگان با آن درگیر هستند به ارزیابی دقیق اینگونه مشکلات پرداخت و افزود: قبل از انجام جراحی اقتصادی که آن هم در مواردی با مشکلاتی همراه بوده است می‌بایست نهایت تلاش و کوشش و برنامه بر حل معضل برجام صورت می‌گرفت چون می‌بایست همگان به این موضوع مهم توجه کنند که حل برجام یک جراحی بزرگ اقتصادی در پیکره جامعه اقتصادی و غیر اقتصادی می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به دغدغه‌هایی که مراجع و علمای حوزه در دفاع از حقوق مردم دارند، اما بیان مشکلات و دفاع از حقوق مردم از سوی آنها به خوبی به چشم نمی‌آید و باعث بروز برخی نارضایتی و گلایه‌ها در جامعه شده است.

کواکبیان اظهارداشت: چالش و مشکل مهم دیگری که جامعه جوان در حال حاضر با آن مواجه می‌باشد وجود برخی شبهات برای این نسل در حوزه دین و مبانی دینی است که می‌بایست پاسخ‌های لازم و کلیدی از سوی علمای حوزه به این نسل مهم و آینده‌ساز داده شود.

دبیر کل حزب مردم سالاری همچنین بازنگری در اصول قانون اساسی را در راستای تقویت جمهوریت نظام پس از گذشت چهار دهه از عمر نظام جمهوری اسلامی ضروری دانست و گفت: صرفا یک مورد بازنگری در قانون اساسی آن هم در سال ۶۸ رخ داده است که با توجه به تغییر و تحولات شگرف صورت گرفته در همه عرصه‌های جامعه ما نیازمند انجام بازنگری و اصلاح در قانون اساسی در راستای پاسخگویی به مطالبات مردم هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز