خبرگزاری کار ایران

نوروزی در گفت‌وگو با ایلنا:

نمی‌توان کار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها را شفاف کرد/ معیار دهک‌بندی‌ها باید به صورت اساسی مورد بازنگری قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۱۷۹

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس گفت: با این میزان نارضایتی که در مردم و افرادی که حذف شده‌اند مشاهده می‌شود به نظر می‌رسد که معیارها و شیوه دهک‌بندی باید به صورت اساسی مورد تجدیدنظر و بازنگری قرار گیرد

رحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص تصویب طرح شفافیت قوای سه‌گانه از سوی نمایندگان مجلس گفت: یکی از وعده‌هایی که نمایندگان در فضای انتخابات مجلس یازدهم به مردم دادند موضوع شفافیت آراء بود، وعده‌ای که الحمدلله با رأی بالای نمایندگان محقق شد.

وی ادامه داد: امیدواریم قوای سه‌گانه به خصوص مجلس شورای اسلامی بتوانند در این موضوع به صورت شفاف و روشن مسائل را تبیین کنند و نظرات کارشناسی خود را به افکار عمومی انتقال دهند.

نوروزی همچنین تصریح کرد: این شفافیت زمینه‌ساز تبیین بهتر اقدامات و کارهای صورت گرفته برای مردم خواهد بود و ان‌شاءالله زمینه‌ساز اقناع بهتر مردم درخصوص اقدامات و تصمیم‌گیری‌ها از سوی نمایندگان می‌شود. ان‌شاءالله که خیرات و فواید مثبت شفافیت را به زودی در سایر دستگاه‌ها مشاهده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در پاسخ به سوالی درخصوص عدم تصویب شفافیت برای نهادهایی همچون شورای نگهبان، شورای عالی فضای مجازی و مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: ببینید برخی دستگاه‌ها براساس اصل ۱۱۰ و ۱۱۲ قانون اساسی جزو مجموعه‌های زیر نظر رهبری تعریف می‌شوند؛ به عنوان مثال عملکرد شورای نگهبان را چون بررسی صلاحیت کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس باید محرمانه انجام شود، نمی‌توان شفاف کرد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در پاسخ به سوالی در رابطه با پرداخت یارانه جدید و دهک‌بندی‌ها که انتقادات زیادی از جانب مردم داشته است، عنوان کرد: گله‌مندی زیادی در حوزه‌های انتخابیه ما نسبت به موضوع دهک‌بندی وجود دارد، ما هم در این خصوص به آقای رئیس‌جمهور تذکر دادیم که به مساله با دقت و فوری رسیدگی شود. برای مثال فردی بازنشسته است یارانه‌اش را حذف کردند، یا فردی کارمند دولت است یک ماموریت کاری به خارج از کشور رفته بعد آن را سفر شخصی محاسبه کرده و یارانه‌اش را حذف کردند.

وی عنوان کرد: با این شرایط نارضایتی که در مردم مشاهده می‌شود و افرادی که حذف شده‌اند، به نظر می‌رسد که معیارها و شیوه دهک‌بندی باید به صورت اساسی مورد تجدیدنظر و بازنگری قرار گیرد.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز