خبرگزاری کار ایران

الزامات بهینه‌سازی تجهیزات ساختمان مرکز آموزش قوه قضاییه بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۵۷۶

نشست بررسی الزامات بهینه‌سازی ساختمان مرکز آموزش قوه قضاییه با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و مدیرکل آموزش قوه قضاییه در محل ساختمان مذکور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر الفت در این نشست از راه‌اندازی آموزش‌های حضوری و برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت فعال خبر داد و گفت: توسعه و افزایش دقت در مسئله آموزش از جمله موارد مورد انتظار رئیس دستگاه قضا است و در این راستا با اتخاذ سیاستگذاری در آموزش قوه قضاییه به دنبال مولفه‌های اثرگذار در امر آموزش هستیم.

وی ادامه داد: فعالیت مضاعف در جذب و توسعه منابع انسانی و ورود افراد متخصص در تشکیلات دستگاه قضا موجب شده ارتقای سطح علمی، ارتقا وسایل کمک آموزشی، مهارت‌افزایی و انتقال تجربیات در سطح عالی‌تری در دستورکار قرار بگیرد.

این مقام قضایی به هسته اصلی مدیریت سیاست‌های کنترل و رصد برنامه‌ریزی‌ها اشاره کرد و با ذکر اهمیت جریان‌سازی یک فکر مستمر و تقسیم کار اظهار داشت: باید روحیه عادت به مشارکت را در خود حفظ کنیم و از اعمال سلیقه فردی اجتناب کنیم.

الفت همچنین کار آموزشی مشارکتی به صورت برون‌سازمانی در امور نوپدید را مهم برشمرد و خواستار تفکیک مدیریت علمی از مدیریت اجرایی شد.

وی ضمن استماع مسائل و مشکلات موجود و ارائه راهکارها در بهبود وضعیت موجود تصریح کرد: آموزش قلب قوه قضاییه است و  قلب آموزش در یادگیری و یاددهی است که باید به صورت ویژه به آن پرداخت.

در ادامه، محوریت نشست با نقد و بررسی چالش‌ها و فعالیت‌های امر آموزش از سوی جمعی از مدیران و مقامات مسئول معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه همراه بود.

مهدی جوهری، مدیرکل آموزش معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه دراین خصوص خاطرنشان کرد: در راستا افزایش دوره‌های کارورزی در تهران که بنا است به شکل حضوری و مهارت‌افزا باشد و حسب تاکیدات موکد معاون منابع انسانی و امور و فرهنگی قوه قضاییه، مقرر شد به منظور بهینه‌سازی ساختمان مرکز آموزش قوه قضاییه و با توجه به نیاز آموزشی و خوابگاهی، ساختمان مذکور توسط مهندسان طراح بهینه شود تا در کمترین فاصله بهره‌برداری از آن اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به برگزاری آزمون‌های جذب عمومی و اختصاصی با ورود حداقل ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ کارآموز مواجه هستیم، ابراز داشت: در تهران ظرفیت همزمان حدود ۱۵ دوره آموزشی را دارا هستیم و دسترسی آسان به خوابگاه‌های مرکز آموزش در پهنه خوابگاهی مجهز موجب شده محدودیتی برای ورود کارآموزان از سراسر کشور نداشته باشیم.

این مقام قضایی با بیان اینکه یکسری از کارآموزان بومی تمایل دارند در محل سکونت خود به فراگیری دوره‌ها مشغول باشند، عنوان کرد: مرکز آموزش قوه قضاییه به عنوان مهمترین قطب علمی آموزش بر مبنای منویات معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه و سیاستگذاری شورای آموزش قوه قضاییه بهینه‌سازی و فعال شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز