خبرگزاری کار ایران

عیسی پور در جمع خبرنگاران:

به اندازه نیاز کشور پهنای باند تامین شده است/ در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۴۲۴

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات گفت: روز گذشته در نتایج تست جهانی که ماهانه انجام می‌شود ما با رتبه ۷۳ یک پله ارتقا داشتیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیسی زارع‌پور در پایان جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگارن درباره کندی سرعت اینترنت، گفت: به اندازه نیاز کشور پهنای باند تامین شده است و مشکلی در زمینه اینترنت وجود ندارد. کندی و تندی سرعت اینترنت باید ملاک داشته باشد؛ الان مراجعی هستند که سرعت را می‌سنجند، روز گذشته در نتایج تست جهانی که ماهانه انجام می‌شود ما با رتبه ۷۳ یک پله ارتقا داشتیم.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات افزود: ما در حوزه ارتباطات ثابت به شدت مشکل داریم که برای امروز و دیروز نیست؛ الان سرعت میانگین ثابت برای ما ۱۰ است در حالی که متوسط سرعت در دنیا ۶۰ است و به مدت ده سال است که در رتبه ۱۴۴ هستیم.

وی با بیان این که در حوزه ارتباطات تلفن همراه ما الان فرکانس‌های جدیدی را به اپراتورها واگذار کردیم، تاکید کرد: امسال هم  این واگذاری ها را خواهیم کرد، اما ارتباطات سیار منتهی به واگذاری فرکانس محدودیت‌هایی دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات خاطر نشان کرد:  راهکار اساسی برای حل مشکل سرعت اینترنت، ارتباطات ثابت پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری است، روز گذشته در روز جهانی ارتباطات و در راستای وعده‌ایی که به مردم دادیم برای ایجاد پوشش ۲۰ میلیونی پورت فیبر نوری ما با ۹ اپراتور تفاهمنامه امضا کردیم.بسته حمایتی خوبی دولت برای کسانی که در راه اندازی پورت فیبر نوری فعالیت کنند در نظر گرفته است و تقریبا یک سوم درآمد اپراتوری را دولت برای این کار گذاشته است؛ یعنی از یک سوم درآمد صرف‌نظر کرد تا این کار شتاب بگیرد که طی سه سال بتوانیم به ارتباطات پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری دست یابیم.

وی افزود: تست سرعتی که دیروز در بوشهر انجام شد حدود۹۰۰ مگابیت بر ثانیه بود یعنی نود برابر آنچه اکنون مردم تجربه می‌کنند. قبلا در قم، مشهد و رشت هم تست کرده ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز