خبرگزاری کار ایران

خیاطیان در دیدار با آیت‌ الله دژکام:

رئیس‌جمهور معتقد است همه امور در کشور باید مردمی شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۲۸۶

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، گفت: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف بوده و رئیس جمهور معتقد است که همه امور در کشور باید مردمی شود؛ ما نیز در مرکز، این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد صادق خیاطیان در ادامه سفر یک روزه خود به استان فارس، با آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در این استان و امام جمعه شیراز دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ابتدای این دیدار ضمن تشریح مأموریت‌های این مرکز، اظهار داشت: یکی از مأموریت‌ها که از سوی رئیس جمهور به ما ابلاغ شده، بحث ارتباط با نخبگان و توسعه شبکه نخبگانی به منظور بهره‌مندی از نقطه نظر آنها در نظام حکمرانی کشور است.
 
خیاطیان، گفت: دولت برای پیاده‌سازی برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف نیاز به اعتمادسازی در میان افکار عمومی دارد و نقش نخبگان، حائز اهمیت است. وقتی نخبگان از برنامه‌ای حمایت کنند، پذیرش آن برای مردم بیشتر می‌شود.
 
رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در ادامه با بیان این‌که یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم، مردمی شدن امور و مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف است، تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور، مردمی بودن ایشان است که این موضوع را می‌توان در سفر‌های استانی دید. رئیس جمهور معتقد است که همه امور در کشور باید مردمی شود و ما نیز در مرکز، این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم.
 
خیاطیان، همچنین با بیان این‌که استان فارس از ظرفیت‌های خوب دانشگاهی و حوزوی برخوردار است، اظهار امیدواری کرد که دولت بتواند از این ظرفیت در نظام حکمرانی کشور استفاده کند.
 
آیت‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز نیز در این دیدار با بیان این‌که اصول مبنایی در نظام اسلامی، الگوی جدیدی برای حکمرانی است و نمونه آن در جهان وجود ندارد، گفت: کار کردن در این الگو ظرافت‌های خاصی را می‌طلبد. بنده به‌خاطر این‌که با دانشگاه ارتباط دائمی دارم، این نکته را متوجه شدم که دانشگاهیان ما در جایگاه خود به قدری که باید، مورد اکرام و احترام قرار نگرفته‌اند. امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه خود فرمودند که حوزه و دانشگاه باید مانند دو بال باشند و چون دانشگاهیان به‌قدر کافی مورد احترام قرار نگرفته‌اند، متأسفانه جایگاه حوزه نیز لطمه خورده است. بنده معتقدم اگر یکی از این دو بال بشکند، بال دیگر نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد.
 
نماینده، ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر این‌که دانشگاه و حوزه باید با هم رشد کنند، تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که در جامعه ما دانشگاه و حوزه باید با هم رشد کنند و جایگاه داشته باشند و کار کنند تا آن مردمی‌بودن نیز معنا پیدا کند.
 
 آیت‌الله دژکام، ضمن تقدیر از روحیه مردمی و عدالت محور رئیس جمهور، گفت: نگاه عمیق شخص آقای رئیسی برای بنده بسیار جالب بوده است. ایشان در اجلاسیه ائمه جمعه کشور، توصیفی از عدالت کردند که نشان‌دهنده نگاه بسیار علمی و عمیق رئیس جمهور است. اگر همین نگاه به فضای دانشگاه و حوزه منتقل شود و مردم در همین چارچوب همراه شوند، نتایج خوبی خواهیم گرفت.
 
امام جمعه شیراز، گفت: مجموعه دولت، کار‌های سنگینی را آغاز کرده‌اند و بنده نیز در خطبه‌های نماز جمعه گذشته از دولت حمایت جدی کردم. رئیس جمهور، دلسوزانه وارد قضیه شده است و همه باید از برنامه‌های او حمایت کنند؛ امیدواریم این نگاه توسعه پیدا کند و مسئولان دولتی نیز در کمک به آقای رئیسی موفق باشند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز