خبرگزاری کار ایران

سردار باقری در دیدار با امامعلی رحمان:

افزایش همکاری نظامی از اولویت‌های مهم نیروهای مسلح ایران با تاجیکستان است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۳۵

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دومین روز از سفر خود به جمهوری تاجیکستان، با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، امامعلی رحمان، رئیس‌جمهور تاجیکستان در این دیدار با تاکید بر اینکه مشترکات فرهنگی هنوز هم به عنوان اساسی‌ترین زمینه تحکیم پیوندها میان مردم دو کشور محسوب می‌شود، گفت: ریشه‌های تاریخی یکسان و زبان مشترک، شرایط بی‌بدیلی را برای توسعه بیش از پیش مناسبات اعم از دفاعی، نظامی،  فرهنگی، سیاسی و اقتصادی میان دو کشور فراهم آورده است.

وی ضمن خرسندی از حضور هیات بلند پایه نظامی ایران به جمهوری تاجیکستان اظهار داشت: نیروهای مسلح تاجیکستان از هرگونه همکاری‌های دوجانبه دفاعی، نظامی با نیروهای مسلح ایران استقبال می‌کنند که نمونه بارز آن افتتاح کارخانه پهپاد است و باید این همکاری‌ها در تمام حوزه‌های نظامی به بالاترین سطح خود برسد.

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در این دیدار با اشاره به موقعیت استراتژیک دو کشور در منطقه، تصریح کرد: تقویت، ارتقاء و توسعه سطح تعاملات و مناسبات مشترک نظامی بین دو کشور و افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف نظامی از اولویت‌های مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با جمهوری تاجیکستان است.

وی صلح و ثبات در افغانستان را به عنوان یک کشور همسایه و دوست مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح دو کشور با توسعه همکاری‌های نظامی و منطقه‌ای می‌توانند برای برقراری امنیت و صلح در افغانستان به این کشور یاری دهند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد رشد و سرعت گرفتن همکاری‌های نظامی دفاعی فی‌مابین باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز