خبرگزاری کار ایران

سخنگوی گمرک خبر داد:

۴.۲ میلیون تن موجودی کالای اساسی در بنادر و گمرک /۳۳ شناور در صف تخلیه کالای اساسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۱۱۵

سخنگوی گمرک تاکید کرد: در حال حاضر چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر و گمرکات به عنوان ذخایر استراتژیک در حال تخلیه یا ترخیص هستند.

به گزارش ایلنا،‌ سید روح‌اله لطیفی، سخنگوی گمرک با بیان اینکه از چهار میلیون و ۲۷۰ هزار تن کالای اساسی که موجود در بنادر یا در حال تخلیه هستند، گفت: سه میلیون و ۱۰۷ هزار تن کالا در اماکن بندری و گمرکی هستند و تشریفات ترخیص آن در حال انجام است و ۱۷ شناور نیز با ۳۵۰ هزار و ۶۲۶ تن کالا در حال تخلیه کالاهای خود در بنادر هستند و ۸۱۱ هزار و ۶۴۶ تن کالا نیز در ۱۶ شناور در صف تخلیه کالاهای اساسی قرار دارند.

وی ادامه داد: روزانه بیش از پنجاه هزار تن کالای اساسی با بیش از دو هزار دستگاه کامیون و ۱۵۰ واگن از گمرکات اجرایی در حال ترخیص بوده و به شبکه توزیع و تولید ارسال می‌شود.

سخنگوی گمرک در مورد کالاهای اساسی موجود در اماکن بندری و گمرکی اظهار داشت: ذرت با دو میلیون و ۴۶ هزار و ۶۶۵ تن در صدر کالاهای موجود است که یک میلیون و ۸۲۶ هزار و ۸۲۶ هزار و ۶۳۸ تن آن در جریان اقدامات مرتبط با ترخیص است و ۷۲ هزار و ۹۵۶ تن نیز در حال تخلیه از شناورها و ۱۴۷ هزار و ۷۱ تن نیز در صف تخلیه شناورها قرار دارد.

به گفته لطیفی، گندم با ۸۲۳ هزار و ۹۰۸ تن دومین کالای اساسی از نظر میزان موجودی است که در حال ورود و توزیع به کشور بوده که ۲۹۷ هزار و ۷۴ تن آن در اماکن بندری و در حال مقدمات ترخیص، ۱۱۸ هزار و ۹۶۷ تن در حال تخلیه و ۴۰۷ هزار و ۸۶۷ تن نیز در شناورها منتظر تخلیه هستند.

وی با بیان اینکه بعد از ذرت و گندم، دانه‌های روغنی و روغن خام بیشترین موجودی و ذخایر را در بین کالاهای اساسی در بنادر کشور به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: دانه‌های روغنی و سویا با ۵۹۲ هزار و ۷۴۳ تن که ۳۵۴ هزار و ۱۰ تن آن در اماکن بندری در حال انجام اقدامات ترخیص و مابقی در حال تخلیه یا در صف تخلیه از شناورها هستند و ۳۵۰ هزار و ۸۶۵ تن روغن خام در اماکن بندری در حال ورود به کشور و توزیع در چرخه تامین و کارخانه‌ها هستند.

سخنگوی گمرک درباره سایر کالاهای اساسی موجود و در حال ترخیص در گمرکات و بنادر خاطرنشان کرد: جو با ۲۰۳ هزار و ۶۳۴تن که ۱۹۵ هزار و ۳۳۱ تن آن در اماکن بندری در حال اقدام برای ترخیص است و مابقی در حال تخلیه از شناورها، برنج با ۱۱۱ هزار و ۸۲۲ تن که ۸۰ هزار و ۲۴۰ تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۳۱ هزار و ۵۸۲ تن آن در حال تخلیه از شناورها است و ۷۶ هزار و ۸۶۷ تن شکر خام که سه هزار و ۳۶۷ تن آن در حال انجام تشریفات ترخیص بوده و ۷۳ هزار و ۵۰۰ تن آن نیز در شناورها منتظر تخلیه هستند.

لطیفی افزود‌: گمرکات مرتبط با ورود کالاهای اساسی بدون تعطیلی و به صورت ۲۴ ساعته حتی در بدترین شرایط آب و هوایی مشغول به خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز