خبرگزاری کار ایران

افتتاح کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ در تاجیکستان با حضور سرلشکر باقری

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۱۹

کارخانه تولید پهپاد تمام ایرانی ابابیل ۲ صبح امروز با حضور رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سپهبد شیرعلی میرزا وزیر دفاع تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، در راستای تقویت و توسعه همکاری‌های ‌مشترک دفاعی و نظامی بین دو کشور، کارخانه تولید پهپاد ابابیل ۲ با همت و تلاش متخصصان صنایع دفاعی  وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با حضور سرلشکر باقری و شیرعلی میرزا وزیر دفاع و جمعی از فرماندهان عالی‌رتبه کشور تاجیکستان در دوشنبه پایتخت این کشور افتتاح شد.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تلاش متخصصان و دانشمندان متعهد خود و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی توانسته در تمام ابعاد نظامی و دفاعی به ویژه هواپیماهای بدون سرنشین رشد قابل توجهی داشته باشد، گفت: امروز در جایگاهی هستیم که می توانیم علاوه بر رفع نیازهای داخلی به کشورهای هم‌پیمان و دوست در جهت افزایش امنیت و صلح پایدار، تجهیزات نظامی صادر کنیم.

 رییس ستاد کل نیروهای مسلح  افتتاح تولید کارخانه ابابیل ۲ در تاجیکستان را نقطه عطفی در همکاری‌های نظامی بین دو کشور  عنوان کرد و افزود: انشالله در آینده شاهد افزایش همکاری‌ها و تعاملات بیشتر از تمام سطوح دفاعی نظامی بین دو کشور ایران و تاجیکستان خواهیم بود. در پایان کلید نمادین افتتاح کارخانه و گواهینامه پایان دوره آموزشی به فرمانده و کارکنان نیروی هوایی تاجیکستان اهداء شد.

در ادامه سرلشکر باقری در راستای همکاری‌های دوجانبه پیرامون مسائل امنیتی و مرزبانی دوکشور، با سپهبد سیمومین یتیم‌اف رییس کمیته امنیتی دولتی جمهوری تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تقویت توان دفاعی و نظامی در راستای هم‌افزایی و همکاری هرچه بیشتر در مرزهای مشترک و همچنین موضوعات و تحولات منطقه و افغانستان از مهمترین محورهای این گفتگو بود. طرفین بر ادامه تعاملات و رایزنی ها و نشست های تخصصی پیرامون مسائل‌ منطقه ای و فیمابین تاکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز