خبرگزاری کار ایران

ادعای پولیتیکو درباره نتایج سفر مورا به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۹۰۰

پولیتیکو به نقل از منابع غربی مدعی شد که ایران هنوز از درخواستی که مذاکرات را دچار وقفه کرده، منصرف نشده است.

به گزارش ایلنا، انریکه مورا، مقام اتحادیه اروپا و میانجی میان ایران و آمریکا، هفته گذشته در دیداری ۲ روزه در تلاش برای شکستن بن‌بست هفت هفته‌ای بر سر احیای برجام، به ایران سفر کرد.

پولیتیکو به نقل از مقام‌های غربی ادعا کرد که ایران طی دیدارها در این سفر ۲ روزه، تمایل خود را برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای متوقف شده اعلام کرده اما هنوز از درخواستی که مذاکرات را دچار وقفه کرده، منصرف نشده است.

در ادامه این گزارش آمده است: انریکه مورا، مقام ارشد اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده مذاکرات هسته‌ای، در تلاش برای حل بن‌بست هفت هفته‌ای ایجاد شده در مذاکرات احیای برجام میان ایران و آمریکا و قدرت‌های غربی، هفته گذشته به ایران سفر کرد.

مقام‌های ارشد غربی به پولتیکو اعلام کردند که این مذاکرات که در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه گذشته در تهران در جریان بود، باعث ایجاد پیشرفت‌هایی جدیدی شد اما توافق همچنان دور از دسترس و قطعیت باقی مانده است.

مذاکره‌کنندگان تلاش می‌کنند تا راهی برای احیای توافق سال ۲۰۱۵ پیدا کنند که بر اساس آن ایران برنامه هسته‌ای خود را محدود و در مقابل، غرب تحریم‌های اعمال شده علیه ایران را لغو کند. آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق ایران خارج شد.

پولیتیکو در ادامه مدعی شد: مذاکرات احیای برجام به دلیل درخواست ایران از آمریکا مبنی بر خارج کردن نام سپاه پاسداران از لیست سیاه، متوقف شده است. مورا در تلاش است تا با توجه به ادامه خودداری ایران از گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا، با واسطه‌گری به رفع این بن‌بست کمک کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز