خبرگزاری کار ایران

رضوانی در گفت‌وگو با ایلنا:

اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها همه مشکلات اقتصادی کشور را حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۲۴

نماینده تهران در مجلس گفت: معتقدم باید به ۹ دهک یارانه بدهند و اگر موردی بود بعد از آن‌که مطمئن شدند یارانه‌اش را قطع کنند.

غلامحسین رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها می‌تواند برطرف‌کننده مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم باشد، گفت: اینکه فکر کنیم همه مشکلات اقتصادی را اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها حل می‌کند؛ کسی مدعی این موضوع نبوده است. بلکه صحبت از این بود که کسانی طرفدار این موضوع هستند و سالیان سال است که آن را مطرح می‌کنند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به خاطر دارم از سال ۶۹ تعدیل اقتصادی مطرح شد و عمدتاً مسئولان اجرایی نظام طرفدار این نوع سیاست‌ها بودند و همواره می‌گفتند راه‌حل این است که این مسئله حل شود؛ مانند چند نرخی بودن ارز. 

وی ادامه داد: صرف‌نظر از این‌که من چه نظری دارم، عموماً این آقایان که طرفدار بودند را می‌بینیم امروز که این کار اجرایی می‌شود مخالفت می‌کنند و باید از آنها بپرسید به چه دلیل تغییر موضع داده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها بخشی از مشکل را از نظر کسانی که از اول طرفدار این گونه طرح‌ها بودند برطرف می‌کند نه همه مشکلات را امروز دولت گذشت کرده است محافظه‌کاری را کنار گذاشته و فکر کرده این کار به صلاح کشور است و وارد عمل شده است.

وی درباره این‌که تعدادی از افراد یارانه دریافت نکرده‌اند و به نوعی جاماندگان این طرح محسوب می‌شوند چه سازوکاری باید اتخاذ شود تا کسانی که باید یارانه دریافت کنند، گفت: از نظر من بهتر بود همه افراد یارانه دریافت می‌کردند و افراد باید در سیستم دقیق شناسایی شوند. امروز خوب بود که به همه یارانه دهند، نه این‌که به یک عده بدهند و به یک عده ندهند بعد کسانی که دریافت نکرده‌اند شکایت کنند، معتقدم باید به ۹ دهک یارانه بدهند و اگر موردی بود بعد از آن‌که مطمئن شدند یارانه‌اش را قطع کنند. 

رضوانی درباره ارائه «بن‌کارت الکترونیکی» بعد از دو ماه پرداخت یارانه به صورت نقدی و نقش نظارتی مجلس در این مورد، گفت: مجلس طبق وظیفه‌اش نقش نظارتی دارد اما در این مورد مصوبه قانونی در بودجه به صورت صریح و روشن آمده است. همه ۹ دهک باید این بن‌کارت‌ها را دریافت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز