خبرگزاری کار ایران

تقوی در تذکر شفاهی:

حوزه بهداشت و درمان تهران متولی مشخصی ندارد/ دولت باید کمک ویژه‌ای برای پایتخت در نظر بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۸۸۷۹

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تهران یک شهر عادی نبوده و همچون یک کشور است، از دولت خواست تا نگاه ویژه ای به رفع مشکلات آن داشته باشد.

به گزارش ایلنا، سیدرضا تقوی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از وزیر امور خارجه ضمن تشکر از رئیس جمهور به دلیل ارائه توضیحاتی از طریق رسانه ملی به مردم پیرامون وضعیت یارانه ها و ارز ترجیحی، گفت: این اقدام تا حدودی آرامش را به جامعه تقدیم کرده اما دولت شما باید مشکلات متراکم موجود که از دهه های گذشته به ارث رسیده را حل و فصل کند چرا که هر کدام از آن ها به منزله یک جراحی پرهزینه و دارای عوارض است.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: شما باید با قاطعیت در این زمینه تصمیمات کارشناسانه بگیرید و با مدیران مجرب هماهنگ و شجاع موانع را بردارید چرا که زمان به ما فرصت نمی دهد.

وی تصریح کرد: رسانه ها، دستگاه های تبلیغاتی و نمایندگان مجلس نیز نباید با سخنانشان انتظارات مردم را بیش از امکانات و توانایی کشور بالا ببرند بنابراین باید به دولت فرصت دهیم تا با یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات کلانشهر تهران، اظهار کرد: تهران یک شهر معمولی در ردیف دیگر شهرها نیست و خود یک کشور است چرا که روزی ۲.۵ میلیون مسافر توسط مترو در آن جابه جا می شود و روزانه ۱۲ میلیون و در شهرها ۹ میلیون نفر در آن ها فعالیت می کنند، بنابراین ادارات این کلانشهر پاسخگوی ظرفیت این جمعیت نیست ضمن اینکه این شهر با کمبودهای زیادی در حوزه های بهداشت و درمان، حمل و نقل، محیط زیست به دلیل هوای ناسالم برخوردار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس تاکید کرد: دولت باید به تهران به طور ویژه کمک کند چرا که امکانات و اعتبارات قطره چکانی نمی تواند مشکلات این شهر را حل کند.

تقوی یادآور شد: هم اکنون لازم است مدیریت حوزه بهداشت و درمان در تهران یکپارچه شود چرا که در شرایط کنونی متولی مشخصی ندارد و این حوزه بین دانشگاه ها تقسیم شده است از سوی دیگر تنها ۳۶۰ هزار واحد صنعتی در تهران متمرکز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز