خبرگزاری کار ایران

امروز؛

سفیر سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۸۵۹

سفیر سوئد در تهران در پی ادامه بازداشت سیاسی حمید نوری توسط این کشور، به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به اتهامات بی‌پایه و ساختگی دادستان سوئد درباره جمهوری اسلامی به وی ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، ماتیاس لنتز، سفیر سوئد در تهران در پی ادامه بازداشت سیاسی «حمید نوری» توسط این کشور و قرائت خلاصه‌ای از کیفرخواست دادستان آن کشور در جلسات اخیر دادگاه وی در استکهلم، امروز توسط دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه احضار شد.

در احضار سفیر سوئد به وزارت امور خارجه، مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به اتهامات بی‌پایه و ساختگی که دادستان سوئد در زمان اظهاراتش متوجه ایران کرد، به وی ابلاغ شد. 

دستیار وزیر و مدیرکل غرب اروپای وزارت امور خارجه فرآیند دادگاه و بازداشت حمید نوری را کاملا غیرقانونی و تحت تاثیر اقدامات و القائات کذب و جعلی گروهک تروریستی منافقین قلمداد و فضاسازی معاندانه علیه جمهوری اسلامی ایران را  قویا محکوم کرد. 

وی خواستار پایان دادن به نمایش سیاسی دادگاه سوئد و آزادی حمید نوری، شهروند ایرانی زندانی در این کشور شد. 

سفیر سوئد در پاسخ اظهار داشت مراتب را به مقامات وزارت امور خارجه این کشور گزارش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز