خبرگزاری کار ایران

عبدالملکی در پاسخ به سوال نماینده سردشت:

اعتبارات پیش‌بینی شده برای سازمان بهزیستی در بودجه ۱۴۰۱ فراتر از لایحه دولت بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۴۴۹

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما در سازمان بهزیستی به منابع مالی احتیاج داریم که امسال منابع تقویت شده و قطعا عملکرد سازمان نیز تقویت خواهد شد، هرچند که این اعتبارات کافی نیست و نیازمند توجه نمایندگان مجلس در بودجه‌های آتی هستیم چراکه تنها برای اجرای قانون جامع معلولان به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

به گزارش ایلنا، حجت الله عبدالملکی در جلسه صحن علنی امروز ۱۱ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال کمال حسین‌پور در خصوص انجام ماموریت‌های سازمان بهزیستی، گفت: یکی از نگرانی‌های جدی ما در رابطه با سازمان بهزیستی بوده چرا که مخاطبان این سازمان جزو ضعیف‌ترین و مظلوم‌ترین اقشار جامعه هستند.

وی ادامه داد: زمانی که آقای حسین‌پور دغدغه خودشان را بیان کردند آغاز کار بنده در وزارت کار بوده و بودجه سازمان بهزیستی نیز بسته شده بود، این سازمان به شدت هزینه‌محور بوده و اگر بخواهیم مستمری پرداخت کنیم و یا خدماتی برای معلولان و سالمندان داشته باشیم، نیازمند به منابع مالی است که متاسفانه در آن زمان منابع به قدر کافی نبود و ما در حد توانمان کار کردیم.

عبدالملکی اضافه کرد: خوشبختانه امسال اعتبارات خوبی برای سازمان بهزیستی توسط مجلس انقلابی در نظر گرفته شده است و افزایش ۴۷ درصدی بودجه این سازمان هدیه مجلس به مخاطبان، معلولان، زنان سرپرست خانوار و اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند بوده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات پیش‌بینی شده برای سازمان بهزیستی در بودجه ۱۴۰۱ فراتر از لایحه دولت بوده است، اضافه کرد: در بخش تبصره ۱۴، ۴۷ درصد افزایش اعتبار برای بهزیستی داریم و در مجموع ردیف‌ها ۴۶ درصد و از حدود ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ۲۳ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار رسیدیم و در بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز در بودجه سال جاری ۲۱۷ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ما در سازمان بهزیستی به منابع مالی احتیاج داریم که امسال منابع تقویت شده و قطعا عملکرد سازمان نیز تقویت خواهد شد، هرچند که این اعتبارات کافی نیست و نیازمند توجه نمایندگان مجلس در بودجه‌های آتی هستیم چراکه تنها برای اجرای قانون جامع معلولان به ۴۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

عبدالملکی در بخش دوم صحبت‌های خود گفت: آقای حسین‌پور یکی از نمایندگان دغدغه‌مند هستند و سوال خوبی مطرح کردند که بهزیستی در به زیستن افراد موثر بوده است؟ یکی از کارهای اساسی ما ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در خصوص این قانون مهم است و همه بودجه در اختیار سازمان بهزیستی نیست و در دل بودجه دستگاه‌های مختلف است. ما گزارش‌هایی را به صورت دوره‌ای تهیه می‌کنیم و اولین گزارش را در آذرماه تقدیم آقای رئیس‌جمهور کردیم و دو هفته بعد دکتر مخبر جلسه تشکیل دادند و عتاب کردند که اگر دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نکنند، برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: در این گزارش ما ۳۴ دستگاه اجرایی را به تفکیک میزان عملکرد در حوزه‌های مختلف اعلام کردیم. این را عرض کنم که ضمن اینکه اشاره کردم به وضع بهبود وضعیت بودجه که زحمت شما بزرگواران بود و فراتر از دولت در مجلس تصویب شد، همین موجب خواهد شد سال ۱۴۰۱ بهتر باشد. چند ردیف جدید ارائه شده که خدمات بهتری خواهیم داشت. در خصوص اورژانس اجتماعی دستمان خالی بود اما مسال تقویت خواهد شد. موضوعات فرهنگی و زیارت اولی‌ها که ۱۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و شرایط کرونایی هم بهتر شده و می‌توانیم این عزیزان را زیارت ببریم.

وی افزود: برای ورود فرزندان بهزیستی به زندگی برای شغل و خانه ۲۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که من گزارش خواهم داد. در موضوع تسهیلات ودیعه مسکن هم اعتبار پارسال ۳۰۰ میلیارد بوده که با همت مجلس دوبرابر شده است. مساله اشتغال که نقطه کلیدی است. اگر ما اشتغال را ایجاد کنیم بخش زیادی از این مسائل حل خواهد شد که ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دوبرابر شده است و ما زیست بوم اشتغال را با حضور رئیس جمهور تصویب کردیم. من سه ماه یکبار این گزارش را به مجلس ارائه می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:  یکی از محورهای جدی مساله قانون ظرفیت سه درصد استخدام ها برای عزیزان معلول است که باید اجرا شود. یکی از اولین موارد این بود که این قانون اجرا شود. برخی دستگاه‌ها اجرا کرده اند و برخی اجرا نکرده اند و ما به سازمان امور اداری و استخدامی مراجعه کردیم که این قانون اجرا شود که براساس مذاکرات این تثبیت شد. در خصوص بیمه حوادث که در خواست جامعه معلول ما بود و بحث سقوط و افتادن توی جوب که برای معلولین عزیز هزینه بر می‌دارد گفتیم بررسی شود که سال گذشته پول نداشتیم که ۸۱ میلیارد هزینه دارد که امسال این پول تامین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز