خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان:

مازاد مصرف برق پمپاژ آب بدون جریمه محاسبه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۹۸۶

نمایندگان مجلس موافقت کردند تعرفه مازاد مصرف برق پمپاژ آب جریمه نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز (شنبه، ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به طرح توسعه و مانع زدایی از صنعت برق کشور، با ماده ۷ این طرح با ۱۶۹ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۷ آمده است: تعرفه برق مصارف اشتراکی عمومی (بجز مصارف مشمول معافیت قانونی، مراکز نیکوکاری و خیریه و مراکز بهزیستی و نگهداری جانبازان، معلولان سالمندان، کودکان و ...) و سایر مصارف (شامل مصارف تجاری) معادل هزینه تأمین برق محاسبه و دریافت می شود.

در جریان بررسی این ماده غلامرضا نوری قزلجه پیشنهاد حذف بندی از ماده ۷ را داد که برابر آن مازاد مصرف برق پمپاژ آب بدون جریمه محاسبه می شود، در این بند آمده بود: تعرفه برق مصارف پمپاژ آب بر اساس تعرفه های مخفف محاسبه و دریافت می شود. در صورت تجاوز از قدرت مجاز، شرکت های برق موظف هستند مصرف برق را محدود و مصارف مازاد را معادل هزینه تأمین برق محاسبه و دریافت کنند.

همچنین نمایندگان با ماده ۸ طرح مذکور با ۱۸۹ رأی موافق، یک رأی مخاف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این ماده تاکید شده است: به منظور حصول اطمینان از تراز تولید و مصرف و همچنین رعایت حقوق مشترکین موجود، ارائه گواهی ظرفیت نیروگاهی برای کلیه متقاضیان انشعاب (اعم از مشترک جدید و افزایش ظرفیت انشعاب موجود) الزامی است. وزارت نیرو مکلف است ظرف دو ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، آیین نامه اجرایی نحوه ارائه گواهی ظرفیت برای کاربری های گوناگون و مناطق مختلف را تدوین و به تصویب هیأت وزیران برساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز