خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

مجوزی برای افزایش قیمت دارو صادر نشده است/ آغاز اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها در حوزه آرد صنعتی

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۷۵۹

سخنگوی دولت تاکید کرد: در خصوص آرد حوزه صنف و صنعت که مجزا از نان است به دلیل آن که تخلفاتی اتفاق می‌افتاد، قاچاق‌های معکوسی در حوزه آرد می‌شود و برای جلوگیری از این قاچاق‌ها و خروج آرد از مرزهای کشور یا مصارف دیگری که اتفاق می‌افتد، اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها در این حوزه شروع شده است.

علی بهادری جهرمی در خصوص افزایش قیمت دارو و کمیاب بودن برخی داروها که این روزها مطرح می‌شود، گفت: در حوزه دارو هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته به دلیل آن‌که کمیسیون مربوطه باید مجوز لازم در این خصوص را صادر کند که ما مجوزی برای افزایش قیمت دارو نداریم. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: درباره مسئله تامین ارز مورد نیاز برای دارو هم باید بگویم به میزان یک میلیارد دلار ارز ترجیحی در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته و دارو تا حدود زیادی تامین شده است و مشکلی از این حیث نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: منابع لازم برای تامین دارو برای سال جاری در بودجه پیش‌بینی شده است و باتوجه به اینکه سلامت جز اولویت‌های دولت است، اگر هرگونه منابع دیگری هم نیاز باشد، دولت تامین خواهد کرد.

بهادری جهرمی افزود: حال ممکن است شیوه تخصیص یارانه با اصلاحات صورت گیرد اما قیمت‌های کنونی که از جیب مردم پرداخت می‌شود، تفاوتی نخواهد کرد. 

وی درباره افزایش قیمت آرد و چندین برابر شدن قیمت آن در بازار گفت: در مورد قیمت آرد مطابق قانون بودجه ۱۴۰۱ باید نظام پرداخت یارانه تغییر کند؛ البته این تغییر برای آردی که در اختیار  نانوایی‌ها قرار می‌گیرد نیست و آردی که برای نان مردم در اختیار نانوایی قرار می‌گیرد به همان شیوه سابق در حال ارائه است و در این حوزه هم ما به زودی یک طرح آزمایشی در استان زنجان اجرا خواهیم کرد. 

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در حوزه صنف و صنعت که مجزا از نان است به دلیل آن که تخلفاتی اتفاق می‌افتاد، قاچاق‌های معکوسی در حوزه آرد می‌شود برای جلوگیری از این قاچاق‌ها و خروج آرد از مرزهای کشور یا مصارف دیگری که اتفاق می‌افتد، اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها در آن حوزه شروع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز