خبرگزاری کار ایران

حبیب زاده بوکانی در نطق میان دستور:

انتقاد از تورم ۵۰ درصدی/ نرخ اجاره بها در بوکان سر به فلک کشیده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۸۷

نماینده بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت:تورم ۵۰ درصدی اقشار متوسط را فقیر و و فقیر را فقیرتر کرده است، شکاف های اقتصادی و اجتماعی را عمیق تر کرده و موجب خروج سرمایه ها از کشور شده است.

به گزارش ایلنا، انور حبیب زاده بوکانی ضمن تبریک سال نو و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مهمانی خدا، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جدید، امید بخش و مسئولین آفرین برای دولت و مردم بود. 

 نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلیل باید با مردم بودن را تقویت کنیم تا دستگاه‌های اجرایی و همه نهادها به سمت تولید مردمی هدایت شوند.

 وی خطاب به رئیس‌جمهور، گفت: تورم ۵۰ درصدی اقشار متوسط فقیر و و فقیر را فقیرتر کرده است، شکاف های اقتصادی و اجتماعی را عمیق تر کرده و موجب خروج سرمایه ها از کشور شده است.

 حبیب زاده بوکانی با اشاره به عدم تامین نهاده‌های کشاورزی و دامی و کمبود دارو و همچنین وضعیت نابسامان معیشت مردم، عدم اطمینان مردم به مسئولان و درجا زدن تولید ناخالص داخلی، این موارد را بخشی از مشکلات اقتصادی کشور برشمرد و گفت: حل این مسائل و مشکلات باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: سیاست خارجی ایران از جایگاه واقعی خود دور شده و باید وزارتخانه های نفت، امور اقتصادی، صنعت، وزارت خارجه را پشتیبانی کنند ‌تا وزارت خارجه به جایگاه واقعی خود برسد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: از بوکان و مهاباد گرفته تا سردشت، از سردشت گرفته تا مریوان و سنندج و سنندج گرفته تا کرمانشاه و ایلام از فقر، بیکاری و توسعه نیافتگی می‌نالند و همیشه داغدار هستند؛ یا داغدار مرگ کولبر بوده و یا سیاهپوش عزیزانی هستند که در جاده‌های مرگ پرپر شدند. 

وی افزود: مادران کردستان هر روز با چشمان گریان نظاره‌گر مهاجرت فرزندانشان به ناکجا آباد بوده و گروه گروه جوانان به امید زندگی بهتر راهی غربت می شوند. نخبگان ما سر خورده و گوشه نشین شدند؛ دردهای امروز کردستان سرزمین شجاعت و آشتی، نتیجه بی مهری و تبعیض‌های سالهای گذشته است. بیاید یک بار برای همیشه با کردستان مهربان باشیم.

وی افزود: جناب آقای رئیس‌جمهور؛ بیاید از نگاه ما کردستانی‌ها، درد های کردستان که شامل فقر اقتصادی، مشکلات روحی و روانی جوانان و نخبگان در اثر بیکاری و افت ارتباطات خانوادگی مشاجره و عدم توجه در اثر فقر و نداری که در چند سال اخیر ایجاد شده را ببینید. از نگاه ما برای درمان این دردها چاره اندیشی کنید.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم با تشکیل کارگروه ویژه متشکل از نخبگان کرد برای حل مشکلات مناطق کردنشین چاره اندیشی صورت گیرد و بودجه های مناسب برای حل مشکلات و مسائل مناطق کردنشین اندیشیده شود. همچنین انتظار داریم از ظرفیت کردها و مردم اهل سنت در دولت استفاده شود.

 وی با یادآوری اینکه اصل ۱۵ قانون اساسی باید اجرایی شود، گفت: این موضوع مربوط به بحث تدریس زبان مادری در مدارس است و انتظار داریم از این اصل محروم نباشیم تا دولت شما دولت تمام ایران باشد.

حبیب زاده بوکانی ادامه داد: اما در حوزه انتخابیه‌ام بوکان، شهری با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت، اما با هزینه های مسکن یک کلان شهر اداره می‌شود. کرایه مسکن در بوکان چنان سر به فلک کشیده که موجب بروز پدیده حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیراستاندار در مناطق خارج شهر شده است. این وضعیت بوکان را با بحران‌های اجتماعی مواجه می‌کند. افزایش حریم شهری، الحاق سکونتگاه‌های غیررسمی به محدوده شهر مسکنی برای این وضعیت است.

وی با یادآوری بهره مندی از دو رودخانه گفت: با این وجود که آب شرب بسیاری دیگر از شهرهای اطراف را تأمین می‌کنیم اما  با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و تابستان مجبور به جیره بندی آب می‌شویم.

حبیب زاده بوکانی افزود: ساخت خط دوم انتقال آب از سد شهید کاظمی به بوکان از چند سال قبل شروع شده  اما پیشرفت آن لاکپشتی است. همچنین بعد از تلاش‌های فراوان عملیات ساخت بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی بوکان نیز آغاز شده ولی تزریق اعتبارات به این پروژه قطره چکانی است.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های راه سازی بوکان، که یک دهه از آغاز عملیات ساخت آن‌ها گذشته است، گفت: همچنین انتظار داریم  با توجه به شرایط سخت معلمان در مورد رتبه بندی فرهنگیان و متناسب سازی حقوق بازنشستگان دستور عاجل صادر کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز