خبرگزاری کار ایران

سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا:

منابع مالی نمایندگان هم باید شفاف باشد و مردم از آن مطلع باشند/ شفافیت در دیگر ارکان کشور هم یک ضرورت است

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۴۵۵

نماینده مردم چابهار در مجلس، گفت: معتقدم که شفافیت آرا یک ضرورت انکارناپذیر است. اما در عین حال شفافیت فقط نباید محدود به آراء باشد، شفافیت حتما باید در سایر موضوعات هم وجود داشته باشد مخصوصا در بحث منابع مالی نمایندگان، باید مشخص باشد و مردم بدانند که منابع مالی نمایندگان‌شان به چه صورت است.

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با مساله شفافیت آراء نمایندگان و همچنین شفافیت در سایر نهادها و دستگاه‌ها، گفت: زمانی که اکثر نمایندگان در کارزار انتخابات بودند، بحث شفافیت را با مردم مطرح کردند و به مردم در این زمینه قول داده شد، من معتقدم که شفافیت آرا یک ضرورت انکارناپذیر است. اما در عین حال شفافیت فقط نباید محدود به آراء باشد، شفافیت حتما باید در سایر موضوعات هم وجود داشته باشد مخصوصا در بحث منابع مالی نمایندگان، باید مشخص باشد و مردم بدانند که منابع مالی نمایندگان‌شان به چه صورت است.

وی افزود: مساله دیگر این است که این شفافیت نباید محدود به مجلس باشد و در دیگر ارکان کشور مانند قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و ... هم باید شفافیت وجود داشته باشد و مشخص باشد که عزیزانی که حضور دارند رأی‌شان به چه شکل بوده است.

سعیدی در ادامه ابراز داشت: من فکر می‌کنم فضای مجلس اکنون برای تصویب شفافیت آماده است، البته برخی نمایندگان نگرانی‌های فنی و کارشناسی‌ای را مطرح می‌کنند که مثلا در یک مواردی که موضوعات صنفی است، شفافیت باعث شود مجلس تحت فشار اصناف خاص قرار گیرد که من معقتدم اکنون این فرهیختگی در جامعه وجود دارد که از نمایندگان بپذیرد آنچه که اهمیت دارد مصلحت مردم است نه قضاوت مقطعی؛ لذا من تاکید دارم که مساله شفافیت یک ضرورت انکارناپذیر است.

نماینده مردم چابهار همچنین در پاسخ به این سوال که «برخی نمایندگان این نگرانی را دارند که در برخی موضوعات ممکن است رأیی بدهند که در صورت شفاف شدن آراء این رأی در زمان تایید صلاحیت آن‌ها لحاظ شود»، گفت: به نظر من قاعدتاً نباید اینگونه باشد، نمایندگان به تعبیر امام راحل و عظیم‌الشأن ما عصاره فضایل ملت هستند و حریت آن‌ها موضوعی است که همیشه مدنظر بوده و مسلماً شورای نگهبان هم در بحث تایید صلاحیت‌ها مر قانون را مدنظر قرار می‌دهد و مواضع نمایندگان در موضوعات مرتبط با طرح‌ها و لوایح فکر نمی‌کنم که تاثیری در این مساله داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز