خبرگزاری کار ایران

با رأی نمایندگان مجلس؛

یک فوریت لایحه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۳۷۳

نمایندگان با بررسی یک فوریتی لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۲ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با ۱۷۵ رأی موافق، ۱۱ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۸ نماینده حاضر در جلسه با بررسی یک فوریت لایحه نحوه مدیریت تعارض منافع در انجام وظایف قانونی و ارائه خدمات عمومی موافقت کردند.

محمد دهقان در تشریح علت درخواست یک فوریت دولت برای بررسی این لایحه گفت: تعارض منافع یک واقعیت موجود است که مدام به آن اضافه می‌شود و نمی‌توان آن را حذف کرد.تنها وجدان فردی است که باید در زمان وقوع تعارض منافع شخصی و عمومی به گونه‌ای عمل کند که از جاده درست خارج نشود.

دهقان همچنین تصریح کرد: در حال حاضر مجوزهایی برای کسب و کار صادر می‌شود که خود ممکن است تعارض منافع ایجاد کند و همه جای دنیا این موضوع وجود دارد که البته آنها توانسته‌اند آن را مدیریت کنند و از طریق این لایحه مانع از تجوز به حقوق مردم شویم.

غلامحسین رضوانی به عنوان مخالف بررسی شدن لایحه مذکور به صورت یک فوریت گفت: در حال حاضر انبوه قوانین یکی از مشکلات موجود است و ما به جای کمبود قوانین، بیش‌بود قوانین داریم بنابراین این لایحه نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر آنها می‌افزاید.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: عدم وجود اراده برای برخورد با مفاسد با افزودن قانون جدید حل نمی‌شود و ما در حال حاضر مشکل قانون نداریم بلکه مشکل عدم اجرای قوانین داریم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبری پیرامون انضباط مالی و صرفه‌جویی عنوان کرد: باید قانونگذاری را به سمتی ببریم که برای مثال تغییرات اتوبوسی مدیران برداشته شود و یا مشکلات معیشتی حل شود که از مهمترین آنها این است که علیرغم افزایش ارز اختصاص یافته به دارو، قیمت این کالا گران شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز