خبرگزاری کار ایران

معاونت اجتماعی قوه قضائیه اعلام کرد:

راه‌اندازی سامانه جامع حمایت از زنان و کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۱۶۵

رئیس گروه حمایت از حقوق زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کرد: سامانه جامع حمایت از زنان و کودکان به ‌منظور ثبت اطلاعات زنان مراجعه‌کننده به دفاتر حمایت خانواده و پیگیری دریافت خدمات ایجاد و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، نادیا محمدپور با بیان این‌که احیای حقوق عامه از سفارشات مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه است، گفت: ارائه خدمات موثر و اثربخش به ارباب‌رجوع که همان تکریم ارباب‌رجوع است بخشی از احیای حقوق عامه به ویژه درباره اقشار آسیب‌پذیر جامعه به خصوص زنان و کودکان را شامل می‌شود. 

وی ادامه داد: به همین منظور دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان از سال ۱۳۸۳ در قوه قضائیه ایجاد شد و براساس شرح وظایف خود هر روز تعداد کثیری از زنان و کودکان با دلایل مختلف برای رفع ابهام حقوقی، قضائی یا سایر مشکلاتی که دارند به این دفاتر در دادگستری‌ها مراجعه می‌کنند.

به گفته رئیس گروه حمایت از حقوق زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، از آنجایی که تاکنون هیچ یک از این اقدامات با توجه به فراوانی تعداد مراجعه‌کنندگان و گسترده بودن خدمات ارائه شده در جایی ثبت و ضبط نشده امکان گزارش‌گیری و بررسی اثربخشی این خدمات ارائه شده به مراجعه و چگونگی رفع مشکلات آن‌ها به صورت جامع در دسترس نیست.

محمدپور افزود: امروزه با ایجاد سامانه‌های الکترونیکی و امکان ثبت اطلاعات و خدمات به‌صورت برخط و روزانه این فرصت فراهم شده تا بانک اطلاعات جامعی ایجاد شود تا ضمن دسترسی به این اطلاعات و نظارت بر نحوه عملکرد بخش‌های مختلف نسبت به تحلیل اطلاعات اقدامات و خدمات ارائه شده، کیفیت آن‌ها، سرعت پاسخگویی و... اقدام کرده و نتایج به دست آمده به ‌منظور ارائه خدمات بهتر و بهبود رویه برنامه‌ریزی‌ها به کار بست.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در ساختار جدید معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، مسئولیت هدایت و نظارت بر عملکرد دفاتر حمایت از زنان و کودکان دادگستری‌ها برعهده دفتر امور زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری نهاده شده لذا به ‌منظور یکنواخت کردن فرایند عملکرد این دفاتر، لازم است که اطلاعات زنان و کودکان مراجعه‌کننده به دفاتر حمایت و ارجاعات آن‌ها و بسته‌های خدمتی دریافتی و سایر اقدامات منطبق با وظایف این دفاتر در یک سامانه جامع و کامل ثبت و ضبط شود.

به گفته رئیس گروه حمایت از حقوق زنان و خانواده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، سامانه جامع حمایت از کودکان، زنان و خانواده طراحی و ایجاد شد تا امکان پیگیری ارجاعات و حصول نتیجه از طریق بخش‌های مختلف داخلی قوه از جمله دادستانی و یا سایر دستگاه‌­های همکار (مانند سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و...) میسر شود.

محمدپور مراحل پیشرفت ایجاد سامانه را تشریح کرد و اظهار داشت: پیش‌تولید این سامانه با همکاری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در حال ارزیابی، اصلاح و نهایی شدن است و فاز اول در دفاتر حمایت از حقوق زنان و کودکان دادگستری سه استان منتخب به‌صورت آزمایشی اجراء خواهد شد و در فاز بعدی سایر استان‌ها را تحت پوشش قرار خواهد داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز