خبرگزاری کار ایران

صولت مرتضوی:

مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ ۳ الی ۴ ماه دیگر تکمیل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۹۴۶

معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری گفت: روند نوسازی واحدهای مسکونی آواربرداری شده در مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ سه الی چهار ماه دیگر تکمیل مب‌شود.

به گزارش ایلنا،سید صولت مرتضوی  در بازدید از روستاهای دزک علیا و سفلی بخش دوآب‌صمصامی شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: رییس‌جمهور برای رسیدگی به مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های اندیکا خوزستان و کوهرنگ چهارمحال و بختیاری دستور ویژه صادر کرد.

وی افزود: از همان ابتدای وقوع زمین‌لرزه در این مناطق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جمعیت هلال‌احمر و سازمان مدیریت بحران برای جلوگیری از آسیب به افراد به‌سرعت وارد عمل شدند.

مرتضوی تصریح کرد: در این مدت اسکان موقت زلزله‌زدگان انجام و عملیات بازسازی با توجه به فصل سرد سال از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تمام توان آغاز شد.

وی یادآور شد: دولت در پرداخت‌های بلاعوض و تسهیلات ارزان‌قیمت بلند مدت اقدامات مطلوبی انجام داد که تاکنون بخشی پرداخت شده است و قسمتی هم به‌زودی پرداخت می‌شود.

مرتضوی اظهار داشت: تعداد دیگری از واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ که آسیب دیده و امکان مرمت و بازسازی برای آن‌ها وجود ندارد، مطرح و منتقل می‌شود تا تصمیم‌گیری مناسبی برای بازسازی آن‌ها انجام شود.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ساعت ۰۶:۰۹ دقیقه صبح دوشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۰ مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری و خوزستان حوالی چلگرد را لرزاند.

این زمین لرزه در ۳۳ کیلومتری چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

نزدیک‌ترین مراکز استان‌ها به محل وقوع این زلزله، شهرکرد با ۱۰۲ کیلومتر و اهواز با ۱۵۸ کیلومتر گزارش شد.

این زلزله اگرچه خسارت جانی در پی نداشت اما خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، تاسیسات زیرساختی و فنی شهرستان وارد کرد.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز