خبرگزاری کار ایران

با حضور علما و اقشار مختلف مردم؛

پیکر آیتالله علوی گرگانی تشییع و به خاک سپرده شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۷۹۸

پیکر آیت الله العظمی علوی گرگانی با حضور با شکوه علما و اقشار مختلف مردم، در شهر قم تشییع و پس از آن در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراسم تشییع پیکر آیت الله العظمی علوی گرگانی، پیش از ظهر امروز از مسجد امام حسن عسکری(ع) شهر قم برگزار و پس از اقامه نماز میت به امامت آیت الله العظمی نوری همدانی در صحن اتابکی حرم حضرت معصومه(س)، در صحن آیینه حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

در این مراسم شخصیت های مختلف از جمله آیت الله نوری همدانی، نمایندگان دفاتر مراجع تقلید، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و برخی دیگر از مسئولان دفتر رهبر معظم انقلاب، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین از جمله آیت الله شیخ جواد فاضل لنکرانی، اعضای شورای عالی حوزه، برخی از نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری، فضلا، طلاب، شاگردان، مدیران کشوری و لشگری و مدیران استان قم از جمله شاهچراغی استاندار قم حضور داشتند.

در طول مسیر تشییع پیکر آیت الله العظمی علوی گرگانی، مداحان به مدیحه سرایی پرداختند.

پیکر آیت الله العظمی علوی گرگانی در پایان با طواف پیرامون مرقد مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، در صحن مسجد بالاسر این حرم مطهر و در کنار مقبره سایر علما و مراجع تقلید، به خاک سپرده شد.

خاطرنشان می شود که مراسم ارتحال و بزرگداشت آیت الله العظمی علوی گرگانی (ره)، امشب و پس از نماز مغرب و عشاء، از سوی مقام معظم رهبری، در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار خواهد شد.

همچنین روز گذشته مراسم تشییع آیت الله العظمی علوی گرگانی، در شهر گرگان و با حضور مردم استان گلستان برگزار شده بود و امروز پیکر برای تشییع و خاکسپاری به قم منتقل شد.

آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید شیعه در شهر قم، سه شنبه هفته جاری و پس از چند روز بستری شدن در بیمارستان، درسن ۸۲ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز