خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه:

درحوزه حقوق کودک به اجرای صحیح قانون و نظارت نیاز است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۶۰۴

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه تاکید کرد: قوانین بسیار خوبی به ویژه در یک دهه اخیر در حوزه کودکان و نوجوانان تدوین شده است اما برای رقم خوردن اتفاق خوب علاوه بر قوانین کارآمد، اجرای صحیح قانون و نظارت بر اجرا نیاز است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی در اختتامیه کارگاه نظام حمایت از اطفال و نوجوانان گفت: بیش از دو هزار عنوان مجرمانه ّدر قوانین کشور داریم. سال ۱۳۸۵ کتاب عناوین مجرمانه در قوه قضاییه تدوین شد که براساس آن، تعداد ۱۵۷۰ عنوان مجرمانه داشتیم اما از آن زمان تاکنون این میزان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش‌یافته که بخشی از این عناوین هم به حوزه کودکان مربوط می‌شود.

وی با بیان اینکه کودکان سرمایه‌های هر کشور است، اظهار داشت: به طور قطع نیروی انسانی، مهمترین سرمایه است و بخشی از آن کودکان هستند که به عنوان سرمایه‌های بالقوه می‌توان آینده کشور را با تربیت صحیح آنها رقم زد.

به گفته معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه، قوانین بسیار خوبی به ویژه در یک دهه اخیر در حوزه کودکان و نوجوانان تدوین شده است اما برای رقم خوردن اتفاق خوب علاوه بر قوانین کارآمد، اجرای صحیح قانون و نظارت بر اجرا نیاز است. 

قدرتی ادامه داد: ما اطفال و نوجوانان دیروز هستیم و اکنون باید با عنایت به اهمیت و مسئولیت خطیری که در زمینه تربیت کودکان برعهده ما گذاشته شده است، به این موضوع توجه داشته باشیم که تربیت یک فرد تا آنجا اهمیت دارد که گفته شده یک فرد را می‌توان یک امت واحد درنظر گرفت. یک فرد مانند رئیس‌جمهور می‌تواند تحولات مختلف را در حوزه‌های متعدد رقم بزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز