خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی ارتش :

ارتش در کنار ماموریت‌های دفاعی، در عرصه حفاظت از محیط‌زیست و درختکاری پیشگام بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۰۰۰

معاون اجرایی ارتش با اشاره به اقدامات ارتش در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار انجام مأموریت های اصلی خود در حوزه ارتقای توان رزم و همچنین حفظ امنیت در مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور، در عرصه حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی و درختکاری اقدامات و فعالیت‌های گسترده و اثربخشی تاکنون انجام داده و همواره پیشگام بوده است.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ محمد محمودی، معاون اجرایی ارتش در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش با اشاره به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) برای حفظ اراضی و کمربند سبز حومه تهران، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در این راستا با همکاری و تعامل بسیار مناسب با شهرداری‌ها، معاونت فضای سبز تهران بزرگ، سازمان منابع طبیعی، سازمان جنگل‌ها و مراتع و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اقدامات خوبی از جمله غرس هزاران اصله نهال طی سال‌های گذشته در کمربند شمال و شمال شرق تهران و همچنین در بسیاری از مراتع، مناطق حاصلخیز کشور و پادگان‌های ارتش انجام داده است.

معاون اجرایی ارتش همچنین گفت: امسال نیز در روز درختکاری به نیت ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران با همکاری خیرین عزیزی که به صورت داوطلب و خودجوش در صحنه حضور پیدا کردند، ۴۸ هزار اصله نهال مثمر در ستاد ارتش و سایر یگان های ارتش در استان تهران و همچنین ۴۸ هزار نهال دیگر در استان البرز به صورت همزمان کاشته شد.

امیر محمودی در ادامه با اشاره به برنامه ارتش برای تداوم این اقدام پسندیده اظهار داشت: برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ای ده ساله پیش بینی کرده‌ایم که با همکاری سازمان‌های دولتی، بخش‌ خصوصی و خیرین عزیز، در راستای عملیاتی کردن تدابیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) برای حفظ محیط زیست، میلیون‌ها اصله نهال در سراسر میهن اسلامی به یاد شهدای عزیز بکاریم و در حفظ و نگهداری آنها کوشا باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات ارتش در نگهداری از جنگل‌ها و مراتع در زمان آتش‌سوزی و اقدامات لازم برای اطفای حریق گفت: یکی از وظایف مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار ماموریت‌های اصلی خود، کمک به مردم در هنگام بلایای طبیعی از جمله آتش سوزی، سیل، زلزله و… است. در سال‌های اخیر در استان‌های مختلف از جمله استان گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه، لرستان و… سیل آمد که بلافاصله پادگان‌های ما به صورت شبانه روزی حضور یافته و به مردم کمک کردند.

معاون اجرایی ارتش افزود: در هنگام وقوع آتش سوزی جنگل‌ها نیز هم تیم‌های بالگردی و هم نیروهای عملیاتی ارتش با سازماندهی در ستادهای بحران مراکز استانداری و شهرها اقدامات گسترده‌ای داشته اند که در این زمینه هم توانسته ایم برای حفظ مراتع و جنگل‌ها که سرمایه‌های ملی مردم هستند و باید حفظ شوند، تا جایی که مقدور بوده است کمک کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز