خبرگزاری کار ایران

سفیر باکو در تهران:

همکاری متقابل ایران و آذربایجان به تحکیم ثبات و امنیت در منطقه می‌انجامد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۳۹۶

سفیر باکو در تهران بر اهمیت همکاری میان ایران و آذربایجان برای منطقه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سفیر جمهوری آذربایجان در تهران خاطرنشان کرد: باور دارم که مناسبات آذربایجان - ایران که از اراده مردمان برادرمان نشأت می‌گیرد از این پس نیز با سیر صعودی پیشرفت خواهد کرد و همکاری سودمند متقابل‌مان به تحکیم ثبات و امنیت متداوم در منطقه تحفه‌بخش خواهد بود.

 علی علیزاده در مراسم سی‌امین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک آذربایجان و ایران پیام خود را به شرح زیر قرائت کرد؛

مورخ ۱۲ مارس سال ۱۹۹۲ در تاریخ جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک روز به خصوص، روز برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور درج گردیده است و ما سی اُمین سالگرد این تاریخ را گرامی میداریم.

روابطمان با جمهوری اسلامی ایران که جزو اولین کشورهایی بوده که پس از احیای استقلال، جمهوری آذربایجان را به رسمیت شناخته است در طی این سی سال مستحکم شده و پیشرفت نموده است. همانگونه که رئیس جمهور جمهوری آذربایجان تاکید نموده اند، قلب مردم برادرمان که در طی قرن ها با ارزش های تاریخی، فرهنگی و معنوی به هم پیوند خورده‌اند همواره یکسان تپیده و پیوندهای مشترک ما باعث تعمیق روابطمان گردیده است.

تصادفی نیست که جناب آقای الهام علی اف رئیس جمهور محترم جمهوری آذربایجان که پس از آزادسازی سرزمین های آذربایجان از پل تاریخی خدآفرین بازدید نموده بود، مرز آذربایجان– ایران را مرزی دوستی و برادری نام نهاد و عنوان نمود که جمهوری آذربایجان برای روابط بین دو کشور که برپایه های مستحکم بنا نهاده شده اهمیت ویژهای قائل است.

جمهوری اسلامی ایران که در طی این سی سال از تمامیت ارضی و مصونیت مرزهای جمهوری آذربایجان حمایت نموده است نیز به روابط با کشورمان اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و از موضع محق آذربایجان پشتیبانی کرده است. تبریک رئیس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای سیدابرهیم رئیسی به رئیس جمهور محترم جمهوری آذربایجان به مناسبت آزادسازی اراضی و برپایی کامل نظارت بر مرز دولتی آذربایجان با خرسندی مورد استقبال مردم و دولت آذربایجان قرار گرفت.

ملاقات صمیمانه روسای جمهور دو کشور در ماه نوامبر سال گذشته و تصمیمات اتخاذ گردیده در خصوص افرایش هرچه بیشتر همکاری به پیشبرد بیش از پیش مناسبات‌مان و ورود به مرحله کیفی جدید تحفه خود را بخشیده است. در حال حاضر فعالیت مثمرثمر کمیسیون دولتی، گروه دوستی بین پارلمانی و کارگروه های مشترک در زمینه های مختلف موجود فیمابین دو کشور در حال تداوم بوده و سفرهای متقابل، ملاقات های منتظم و اسناد امضا گردیده محرک نیرومند تحکیم همکاری هایمان  می باشد. توسعه روزافزون همکاری متقابل در زمینه های  اقتصادی – تجاری، بشردوستانه، حمل و نقل، نیرو و سایر زمینه ها و افزایش گردش تجاری نیز منادی این است که روابطمان در مسیر صحیح می باشد. فرصت های جدید ایجاد شده به واسطه آزادسازی اراضی آذربایجان از اشغال، همکاری موثر دو کشور در فرمت ۳+۳ و سایر فرمت های منطقه ای و همچنین در بسترهای مختلف و سازمان های بین المللی یکی از عوامل محرک تقویت روابطمان می باشد.

باور دارم که، مناسبات آذربایجان– ایران که از اراده مردمان برادرمان نشات می گیرد از این پس نیز با سیر صعودی پیشرفت خواهد نمود و همکاری سودمند متقابلمان به تحکیم  ثبات و امنیت متداوم   در منطقه تحفه بخش خواهد بود.

 به مناسبت سی امین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران به مقامات دولتی و مردمان عزیز هر دو کشور از صمیم قلب تبریک ابراز داشته و برای هر دو کشور صلح متداوم و ترقی مسئلت می دارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز