خبرگزاری کار ایران

موافقت مجلس با خرید آب تصفیه شده دریا از سرمایه‌گذار توسط شرکت‌های آب و فاضلاب استانی

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۲۰۱۷

نمایندگان مجلس به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه دادند تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده دریا از سرمایه گذاران، معادل ارزشی آن در همان استان آب به سرمایه گذار تحویل دهند.

به گزارش ایلنا،نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه، ۸ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی با پیشنهادی مبنی بر الحاق یک جز به بند ج تبصره ۸ ماده واحده لایحه بودجه با ۱۰۵ رأی موافق، ۷۱ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در این پیشنهاد آمده است:

به شرکت های آب و فاضلاب استانی اجازه داده می شود تا در مقابل دریافت آب تصفیه شده از دریاها از سرمایه گذاران، معادل ارزشی آن در همان استان آب به سرمایه گذار، پساب فاضلاب ها و یا آب خام و یا آب شرب برای فروش به واحدهای صنعتی و یا متولیان فضای سبز و یا تولیدکنندگان چوب تحویل نمایند.

پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه در مخالفت با این پیشنهاد، بیان کرد که بند ج تبصره ۸ هزینه ای و بودجه سند دخل یا خرج است و نمی توان هر فکر، ایده و آرزویی را در بودجه بیاوریم چرا که دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه مصوب را تدوین کرده و بیان می کند که هیچ یک از احکام محقق نشده اما باید به این نکته دقت کرد که علت عدم تحقق مصوبات این نیست که دولت آن را انجام نمی دهد بلکه درج موضوعاتی است که ارتباطی با بودجه ندارد.

نیکزاد پس از این اظهارات بیان کرد که نماینده دولت باید در مورد پیشنهادات صحبت کند، هرچند بند ج هزینه ای است اما پیشنهاد الحاقی آقای قادری درآمدی است.

 

سیدناصر موسوی لارگانی در تذکری آئین نامه ای با استناد به بند ۱۱ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: تذکر من در ارتباط با نحوه اداره مجلس است، مجلس سلیقه ای و دلبخواهی نیست، ما آئین نامه داریم و رئیس جلسه باید براساس آن مجلس را اداره کند.

وی ادامه داد: پیشنهادی توسط یکی از نمایندگان طرح و تصویب شد که اعلام کردید که کلمه (سایر) به معنای (همان استان) است اما پیشنهادات دیگری به دلیل یک کاما رد شد و این روش صحیح نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: درخواست دارم در موضوع مشکل به وجود آمده در نمایشگرها دقت کنید شاید در زمینه رأی ها نیز مشکلی وجود داشته باشد. در نمایشگرها اسامی نمایندگان متفاوت است در صورت نیاز نیم ساعت تنفس اعلام کنید تا این مشکل را برطرف کنند.

علی نیکزاد ثمرین در پاسخ به این تذکر آئین نامه ای، گفت: رأی موجود در نمایشگرها را ثبت کرده ایم و در زمینه نمایشگرها نیز تاکنون چنین مشکلی وجود نداشته و به محض بروز آن به فناوری تذکر داده ایم، ملاک و اعلام کننده میز آقای یوسفی است. دوم تذکر شما وارد بوده و اصلاح می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز