خبرگزاری کار ایران

عمویی با اشاره به بحران اوکراین:

راه‌حل اصلی حل مشکلات گفت‌وگوی سیاسی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۴۷۹

سفیر بلاروس در تهران با رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا،‌ ابوالفضل عمویی در ابتدای این دیدار که صبح امروز انجام شد، با اشار به نقش و جایگاه مهم مجالس دو کشور در تقویت و تسهیل همکاری‌های فیمابین و همچنین رفع موانع احتمالی موجود، بر لزوم افزایش گفتگو و رایزنی‌های مستمر میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و پارلمان بلاروس تاکید کرد.

وی بر آمادگی مجلس شورای اسلامی جهت ارتقاء سطح همکاری دوستانه دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی بویژه ارتباطات پارلمانی تاکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس برای موفقیت ملت بلاروس در همه‌پرسی تغییر قانون اساسی این کشور ابراز امیدواری کرد.

عمویی با اشاره به تحولات اوکراین گفت: یکی از ریشه‌های درگیری‌های موجود در اوکراین برگرفته از رویکرد توسعه‌طلبانه و تحریکات ناتو است. شاید اگر تحریکات ناتو نبود ما الان شاهد چنین مشکلاتی در اوکراین نبودیم. از دید جمهوری اسلامی، راه‌حل اصلی حل مشکلات گفت‌وگوی سیاسی است.

وی  ادامه داد: بلاروس با توجه به موقعیت استراتژیکی که در شرق اروپا دارد، می‌تواند در حل مسائل اوکراین از طریق دیپلماسی نقش ایفا کند. در شرایط کنونی همه کشورها باید تلاش کنند هرچه سریعتر این منازعه که منجر به کشته شدن مردم بی گناه می شود پایان یابد.

دیمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در تهران نیز در این دیدار ضمن استقبال از گفت‌وگوهای مستمر میان نمایندگان مجالس دو کشور بر توسعه همکاری‌های پارلمانی برای تقویت و تحکیم مناسبات بلاروس و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

وی تغییر قانون اساسی این کشور را تشریح کرد و اظهار داشت: هدف از تغییر قانون اساسی بلاروس تأمین بیشتر صلح، توسعه و رفاه ملت این کشور است. این تغییر برای ما مرحله جدیدی از پیشرفت تاریخی است.

سفیر بلاروس در تهران این دیدار با اشاره به تحولات اخیر منطقه و شرق اروپا تصریح کرد: شرایط فعلی حاکم در اوکراین، ردپای سیاست غیرمسئولانه برخی کشورهای غربی است. بلاروس همیشه خواستار حل و فصل مسائل اوکراین به صورت گفت‌وگو و مذاکره بوده است. مذاکرات و دیپلماسی تنها راه دستیابی به صلح و امنیت پایدار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز