خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

توضیحات سخنگوی مجلس درباره نامه رهبری/ بررسی مجدد تبصره ۱۶ لایحه بودجه پس از توصیه رهبر انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۲۷

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی مجدد تبصره ۱۶ لایحه بودجه با توجه به نامه رهبری خبر داد.

سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در رابطه با نامه مقام معظم رهبری به مجلس که رئیس مجلس از آن خبر داده است، گفت: ما در تبصره ۱۶ لایحه بودجه بحث تسهیلات بانکی را داریم، یعنی تسهیلات تکلیفی که بانک‌ها براساس آن موظف هستند تسهیلاتی را در اختیار بخش‌های مختلف صنعت تولید عمران و یا تسهیلات حمایتی قرار دهند. ظاهر امر رئیس کل محترم بانک مرکزی مکاتبه‌ای خدمت مقام معظم رهبری داشتند و در آنجا توضیحاتی ارائه کردند که اگر تکلیف بیش از اندازه‌ای به بانک‌ها در زمینه تسهیلات تحمیل شود، این ممکن است به افزایش پایه پولی کشور و مشکل شدن کار بانک‌ها و بانک مرکزی بینجامد.

موسوی در ادامه بیان کرد: بر همین اساس مقام معظم رهبری پیغامی را به مجلس دادند و توصیه داشتند که آقای قالیباف هم آن به صورت کلی مطرح کردند و محتوای این توصیه این است که هم مجلس و هم دولت تکلیف بالاتر از توان بانک‌ها به آن‌ها تحمیل نکنند که بانک‌ها را با مشکل مواجه نکند.

وی افزود: در این راستا قرار است که ان‌شاء‌الله تبصره ۱۶ و تسهیلات تکلیفی مجدداً مورد بررسی دقیق تری در کمیسیون تلفیق قرار بگیرد که ملاحظاتی که مقام معظم رهبری دستور دادند و توصیه کردند مدنظر مجلس قرار بگیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی حتما به توصیه‌ها، سفارش‌ها، دستورات و احکام مقام معظم رهبری کاملا پایبند خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز