خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

سرگردانی مردم در روزهای تعطیل برای دسترسی به پزشک متخصص/ توزیع ناعادلانه دانشگاه علوم پزشکی به کمبود پزشک در دامن می‌زند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۸۰۴۲

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: فرض کنید در ایام تعطیل فردی چشمانش آسیب بینند و متخصص چشم پزشکی در درمانگاه ویا بیمارستان حاضر نباشد فرد چه کار باید بکند؟ ضمن اینکه در برخی از شهرستان ها نبود پزشک متخصص فقط مختص ایام تعطیل نیست و این امر رنج بیماران را دو چندان می کند .

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه علیرغم آنکه شاهین شهر نزدیک کلان شهر اصفهان است اما کمبود پزشک در این شهر هم احساس می‌شود، اذعان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اصفهان تنها ۳ پزشک متخصص وجود دارد و مردم مجبور هستند که برای درمان خود شهر اصفهان مراجعه کنند و این امر باعث طویل شدن صف انتظار معالجه و ویزیت  خواهد شد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با بیان اینکه کمبود پزشک متخصص حتی در بیمارستان‌های شاهین و میمنه هم مشاهده می‌شود، عنوان کرد: در درمانگاه شبانه‌روزی شهرستان خورروق که یک سال است از فعالیت آن می‌گذارد پزشک عمومی هم وجود ندارد و نیروی پزشکی برای استخدام و فعالیت در این شهرستان یافت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در روزهای تعطیل محال است که مردم بتوانند به پزشک متخصص دسترسی داشته باشند، اذعان کرد: این در حالی است که اگر ظرفیت پزشکان متخصص در کشور افزایش یابد مردم می‌توانند در همه ایام سال از پزشک متخصص به جای عمومی بهره‌مند شوند و این امر می‌تواند روند درمان آنها را کوتاه‌تر و کم‌هزینه‌تر کند.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: فرض کنید در ایام تعطیل فردی چشمانش آسیب بینند و متخصص چشم پزشکی در درمانگاه ویا بیمارستان حاضر نباشد فرد چه کار  باید بکند؟ ضمن اینکه در برخی از شهرستان‌ها نبود پزشک متخصص فقط مختص ایام تعطیل نیست و این امر رنج بیماران را دو چندان می‌کند.

 حاجی دلیگانی در ادامه ضمن اشاره به تعطیلات نوروز و عدم حضور اکثر متخصصان در مطب‌ها، درمانگاه و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: بیماران حداقل تا ۲۰ روز نمی‌توانند به پزشک متخصص دسترسی داشته باشند و این موضوع می‌تواند تهدیدی بر سلامت بیماران  و افراد جامعه باشد .

وی افزود: لازم است هر چه زودتر انحصار در رشته‌های پزشکی برداشته شود و با حمایت و پشتیبانی از پزشکان جلوی مهاجرت آنها را بگیریم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از نظام توزیع دانشگاه علوم پزشکی و پزشک در کشور انتقاد کرد و خاطر نشان کرد:به طور مثال در برخی از استان ها چندین دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد این در حالی است که برخی دیگر استان تنها یک دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که آن هم  با ظرفیت محدود  دانشجومی پذیرد.

حاجی دلیگانی معتقد است:برای دسترسی آسان مردم در تمام نقاط کشور بهتر است که در هر استان یا  یک دانشگاه علوم پزشکی وجود داشته باشد ویا تعداد دانشگاه های علوم پزشکی در تمام نقاط کشور عدالانه ساخته و فعال شوند .

وی با بیان اینکه لازم است برای جبران کمبود پزشک در کشور و توزیع عدالانه از دانشجویان تعهد خدمت در تمام مناطق کشور گرفته شود، اظهار کرد: لازم است که دانشجویان و متخصصان برای کاهش این کمبود حداقل ده سال در مناطقی که نیاز به پزشک دارند خدمت کنند .

این مقام مسئول در خاتمه ابراز کرد: ایران ظرفیت بسیار  خوبی در حوزه توریست سلامت دارد و با افزایش ظرفیت پزشکی می تواند به این مهم دست یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز