خبرگزاری کار ایران

نوری در گفت‌وگو با ایلنا:

شرایط بازار شب عید برای اجرای طرح «درج قیمت تولیدکننده روی کالاها» مناسب نیست/ طرح با مطالعه بیشتر بعد از ماه رمضان اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۸۱۹

عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید، گفت: طرح «درج قیمت تولیدکننده روی کالاها» در بلندمدت طرح خوبی است اما شرایط کنونی زمان مناسبی برای اجرای آن نیست و بهتر است که دقت و زمان بیشتری برای مطالعه و اجرای آن در نظر گرفته شود.

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد و عضو هیات رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با طرح «درج قیمت تولیدکننده روی کالاها» که طی هفته‌های اخیر از سوی وزارت صمت مطرح شده، گفت: این طرح در بلندمدت می‌تواند طرح خوبی باشد اما در کوتاه‌مدت و شرایط امروز بازار ما با توجه به التهابی که وجود دارد و همچنین در آستانه سال نو و بازار شب عید هستیم شاید زمان برای اجرای آن چندان مناسب نباشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر درخصوص درصدها و اعداد درنظر گرفته شده به نظر می‌رسد که دقت لازم اعمال نشده است. لذا نیاز است که دقت و زمان بیشتری روی اجرای این طرح صورت گرفته و یک کارگروهی تشکیل شود تا مطالعاتی روی آن انجام شود تا این طرح بتواند به بهترین شکل ممکن، اجرایی شود.

نوری در پاسخ به این سوال که «به نظر شما زمان مناسب برای اجرای این طرح چه زمانی است»، ابراز داشت: ببینید ما اکنون در وضعیت پایان سال و اصطلاحاً بازار شب عید هستیم، از سوی دیگر دقیقا بعد از پایان تعطیلات نوروز وارد ماه مبارک رمضان خواهیم شد که این دو مقطع زمانی در همه سال‌ها وضعیت خاصی برای بازار بوده است به همین خاطر من احساس می‌کنم اگر یک مهلت دو ماهه داده شود و پس از مطالعات و بررسی‌های بیشتر که اشاره کردم این طرح بعد از ماه مبارک رمضان از اردیبهشت ماه اجرایی شود، زمان مناسب‌‌تر و بهتری خواهد بود.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید در پاسخ به این سوال که «چنین روشی آیا ممکن است اثراتی بر کیفیت تولید داشته باشد؟»، بیان داشت: ببینید در مجموع که روش بهتر و مناسب‌تر این است که ما بازار را به سمت رقابتی شدن سوق دهیم، در رقابت شما هم شاهد ارتقاء کیفیت خدمات و محصولات ارائه شده به مصرف‌کننده خواهید بود و هم اینکه ایجاد فضای رقابت و عدم انحصار در بحث قیمت‌گذاری هم یک رقابت مثبت ایجاد می‌کند که برای جلب نظر مصرف‌کننده قیمت مناسب‌تر با کیفیت بیشتر عرضه خواهد شد.

وی افزود: اما در مقابل وقتی قیمت‌گذاری به صورت دستوری باشد، مساله کیفیت، دقت، خلاقیت و نوآوری در تولیدات مختلف نادیده گرفته خواهد شد و به نوعی بی‌اهمیت می‌شود و ممکن است که شاهد نزول آن‌ها باشیم. روش بهتر این است که فضا و فرصت رقابت فراهم شود و تعیین قیمت در بازار عرضه و تقاضا و بر مبنای کیفیت تعیین شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز