خبرگزاری کار ایران

بخت‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

سویه اومیکرون کشندگی بیشتر از دلتا دارد/ لازم است مدارس غیرحضوری و دورکاری احیا شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۲۰

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اخبار جدید حکایت از آن دارد که میزان کشندگی در سویه اومیکرون نسبت به دلتا بیشتر است.

همایون سامه‌یح بخت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص شیوع سویه اومیکرون و آغاز موج ششم بیماری کرونا در کشور و اقدامات دولت در خصوص جلوگیری از افزایش مبتلایان موج جدید گفت: اگر  هفته‌های گذشته، هر روز حدود هزار نفر به مبتلایان کرونا اضافه می‌شد؛ متاسفانه جدیداً شاهد هستیم که روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به مبتلایان کرونا در کشور  اضافه می‌شود که این نشانه خوبی نیست. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: میزان سرایت سویه اومیکرون به شدت بالاتر از سویه  دلتا است. اخبار جدید حکایت از آن دارد که میزان کشندگی در پیک اومیکرون نسبت به دلتا بیشتر است ، چرا ؟ به دلیل این که تعداد مبتلایان بیشتر می‌شود و به طبع میزان کشندگی بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: باتوجه به این که گفته می‌شد اومیکرون یک بیماری خفیف است و مبتلایان سریع هم خوب می‌شوند و روزهای قرنطینه ۷ روز است اما در اروپا مشاهده می‌کنیم تعداد فوتی از سویه جدید نسبت به پیک دلتا بسیار بالاتر رفته و چند برابر شده است 

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: به دلیل شیوع سریع سویه اومیکرون، دولت باید تمهیدات لازم را در مورد این موج داشته باشد و انجام دهد؛ دولت باید دستورات و اقدامات لازم را در خصوص فاصله‌گذاری اجتماعی، جلوگیری از تجمعات مردمی و بازگرداندن دورکاری انجام دهد.

وی ادامه داد: بشخصه معتقد بودم باید آموزش حضوری در مدارس بازگردد اما باتوجه به سویه جدید اعتقادم بر این است دورکاری‌ها دوباره اجرایی شود. من به بازگشایی مدارس تاکید داشتم اما حالا معتقد به مجازی شدن هستم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله مهم تر این است که حدود ۲۰ درصد مردم واکسن دریافت نکرده‌اند و تعداد افرادی هم که برای دز سوم مراجعه کردند به شدت کم است که با وجود این شرایط میزان ابتلا بسیار بالاتر می رود. 

وی تاکید کرد: توصیه بنده به همه مسئولان در ابتدای امر اهتمام ورزیدن به واکسیناسیون است که حتما این کار را انجام دهند و فکر نکنند که این ویروس کشنده نیست چرا که  این ویروس کشندگی دارد، از سوی دیگر هم باید تزریق دز سوم واکسن کرونا را تسریع کنند. 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره اخبار منتشر شده مبنی بر مخالفت برخی از نمایندگان مجلس با واکسیناسیون سراسری علی‌رغم تاکید ستاد ملی مقابله با کرونا، عنوان کرد: بله یک تعدادی از نمایندگان چنین نظری دارند اما من اطلاعی ندارم این اشخاص واکسن زده‌اند یا خیر. جای بحث بود که اعمال فشار یا مجازات برای کسانی که واکسن نزدند طبق قانون اساسی غیر قانونی است.

وی ادامه داد: جواب این افراد این است که مقام معظم رهبری مقابل رسانه‌ها ظاهر شدند و واکسن زدند؛ به طبع هنگامی که  مقام اول مملکت به صورت گسترده انجام واکسیناسیون را  نشر می‌دهند این رفتار ایشان پیامی است به ملت ایران مبنی بر این‌که واکسیناسیون امری به صلاح مملکت است؛ قطعا  اگر مشکلی داشت یا خلاف قانون اساسی بود مطمئناً نفر اول مملکت و  بزرگترین مقام جمهوری اسلامی این کار را انجام نمی دادند. تاکید می‌کنم ما باید از بزرگان خودمان درس بگیریم و واکسن بزنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز