خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان مطرح کرد:

ابلاغ دعوت رئیسی از رئیس‌جمهور آذربایجان برای سفر به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۹۸۵

وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در خصوص توسعه همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور و تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو به دیدار روسای جمهور دو کشور و همچنین سفر وزیر راه جمهوری اسلامی ایران به باکو و سفر وزیر دفاع جمهوری آذربایجان به ایران اشاره کرد و آن را نشانه مناسبات خوب دو کشور همسایه خواند.

وی با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس‌جمهور آذربایجان، مراتب دعوت رئیسی از رئیس‌جمهور آذربایجان برای سفر به ایران را به همتای خود ابلاغ کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به توافقات و پروژه‌های عمرانی مشترک میان دو کشور و سایر موافقتنامه‌های همکاری میان دو کشور، ضرورت پیگیری برای عملیاتی شدن هر چه زودتر این توافقات را خاطرنشان کرد.

امیرعبداللهیان همکاری دولت آذربایجان در انتقال جمعی از ایرانیان زندانی در آذربایجان به ایران را خوب و قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد تا کمیسیون مشترک کنسولی میان دو کشور به زودی در باکو برگزار شود.

وی با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، خواستار تسهیل و تسریع در صدور روادید میان دو کشور به خصوص برای دانشجویان و تجار ایرانی شد. 

وزیر امور خارجه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع گروه دوستی پارلمانی کشورمان به باکو، ابراز امیدواری کرد که همکاری میان پارلمان‌های دو کشور به موازات همکاری‌ها در سایر عرصه‌ها توسعه و  گسترش یابد.

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر رییس جمهور اسلامی ایران به استان‌های شمالی کشور بر اهمیت توسعه همکاری‌های استان های مرزی دو کشور تاکید کرد.

جیحون بایرام‌اف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از روند توسعه همکاری‌های دو کشور در ماه‌های اخیر، از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا این کمیسیون در زمان مقرر برگزار شود.

وی با استقبال از پیشنهاد وزیر امور خارجه ایران، برای برگزاری کمیسیون مشترک کنسولی دو کشور در باکو اعلام آمادگی کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ضمن استقبال از دعوت همتای ایرانی خود برای سفر به تهران، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک به ایران سفر کند.

بایرام‌اف با اشاره به دیدار روسای جمهور دو کشور در ماه نوامبر بر پیشبرد و عملیاتی کردن توافقات انجام شده بین روسای جمهور دو کشور و اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌های مشترک بین دو کشور تأکید کرد.

وی دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در عشق‌آباد را تاریخی دانست و سلام‌های رییس‌جمهور آذربایجان را به رییسی ابلاغ کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز