خبرگزاری کار ایران

در دیدار با همتای توگویی مطرح شد؛

تاکید امیرعبداللهیان بر گسترش روابط با کشورهای آفریقایی

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۸۲۰

وزیر امور خارجه بر اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی و توسعه همه‌جانبه مراودات و تعاملات در تمامی زمینه‌های مورد علاقه مشترک با کشور توگو تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، «حسین امیرعبداللهیان» روز سه‌شنبه میزبان «روبرت دوسی» وزیر امور خارجه توگو و هیات همراه بود. دو طرف در این دیدار، درخصوص موضوعات مختلف مورد علاقه در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در این ملاقات، ضمن خوشامد به وزیر امور خارجه توگو و هیات همراه، به اهمیت انجام سفرهای متقابل مقامات دو کشور در توسعه روابط دوجانبه اشاره و بر اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای آفریقایی و توسعه همه جانبه مراودات و تعاملات در تمامی زمینه‌های مورد علاقه مشترک با کشور توگو تاکید کرد.

وی با تشریح دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف و توانمندی شرکت‌های ایرانی در زمینه‌های اقتصادی، علمی، فناوری و بهداشتی، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های در این زمینه‌ها تاکید کرد.

روبرت دوسی، وزیر امور خارجه توگو نیز ضمن تشکر بابت دعوت طرف ایرانی، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه، به ویژه در خصوص مسایل تجاری و اقتصادی خبر داد. 

وی با برشمردن زمینه‌های کاری از جمله آموزش، بهداشت و انرژی، از شرکت‌های ایرانی برای حضور و مشارکت در برنامه توسعه کشورش و پروژه‌های مربوطه دعوت کرد. 

در این دیدار، دو طرف درخصوص تاسیس کمیته مشترک کاری، بررسی امکان تاسیس سفارتخانه‌ها در پایتخت‌های دو کشور و تبادل هیات‌های تجاری به توافق رسیدند.

وزیر امور خارجه توگو از امیرعبداللهیان جهت دیدار از لومه دعوت کرد که مورد پذیرش طرف ایرانی قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز