خبرگزاری کار ایران

کاشفی در گفت‌وگو با ایلنا:

آقایان به جای حل مشکلات مردم را به تحمل بیشتر توصیه می‌کنند/ سیاست یک بام و دو هوا جواب نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۷۳۵

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: به جای این‌که به مردم بگوییم تحمل کنید باید در زمینه‌های مختلف از کارشناسان کمک بخواهیم و به نظرات‌شان واقعا توجه کنیم تا برای خروج از این بن بست و مشکلاتی که در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای کشور درست شده است، راهی پیدا کنیم.

حسین کاشفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره این‌که برخی از مسئولان کشور به جای این‌که به فکر راه حل برای برون رفت از مشکلات باشند دائم مردم را به تحمل شرایط توصیه می‌کنند، گفت:مسئولان وظیفه‌شان این است که معضلات و مشکلات را حل کنند؛حل هر مشکلی هم راه و روش خودش را دارد. مردم ما جنگ ، تحریم‌ها و مسائل دیگر را که تحمل کردند. حال به جای این‌که  مشکلات را حل کنیم به مردم توصیه می‌کنیم مردم تحمل کنید! اتفاقا امروز باید بررسی کنیم راه دیگری وجود نداشت تا این همه مشکل برای مردم ایجاد نکنیم.

این عضو حزب اتحاد ملت ایران با بیان این که امروز به جای این که مشکلات را حل کنیم ، توصیه می‌کنیم که مردم بیشتر مشکلات را تحمل کنند، اظهار داشت: بله، مردم چاره ای جز تحمل ندارند؛ اما در کنارش انتظار دارند دولتی که با شعار مردمی  بر سرکار آمده است مسائل و مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال این بودند که دولت و مجلس را یکدست کنند تا مسائل را به گفته خودشان حل کنند، عنوان کرد: یکدست شدن بسیار خوب است، چرا که منجر به همراهی و انجسام می‌شود اما باید به مسئله هم نگاه کنیم مجلس چه برخوردی با دولت قبل داشت امروز چه برخوردی با دولت جدید دارد؟ چیزهای که آن زمان ممنوع بودند امروز به یک شکل دیگری با آن‌ها برخورد می‌کند. نمی‌شود که سیاست یک بام و دو هوا را داشت؛ نمی‌شود در یک جایی شما بگویید مذاکره بد است کسی هم حق چنین کاری را ندارد بعداً در جایی دیگر اعلام کنید بالاخره باید مذاکره کرد تا بتوانیم را مسائل‌مان را با دنیا حل کنیم.

کاشفی تاکید کرد: طبیعی است که ما باید با دنیا مذاکره و مسائل‌مان را حل کنیم نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که دنیا ما را به عنوان کسانی که به دنبال جنگ هستیم و به مسائل بین‌المللی و مفاهمه توجه نداریم بشناسد. این‌که نمی شود ما را در همه زمینه مقابل مسائلی که همه دنیا تحت عنوان مسائل بین المللی عرفی می شناسد جبهه بگیریم.توجه داشته باشید هنگامی که ما عضو سازمان ملل شده‌ایم طبیعتا باید به یکسری از موارد توجه کنیم. نمی‌توانیم رو در روی کشورهای منطقه و سایر کشورها قرار بگیریم و بگوییم  هرچی که ما می گوییم  درست است و جز این نیست ، بلکه باید با نگاه منافع ملی مسائل را دنبال کنیم. معتقدم به جای این‌که مردم را دعوت به تحمل شرایط کنیم باید با نگاه ملی مسائل را بررسی کنیم که چرا امروز کشور به اینجا رسیده است و چگونه این مشکلات را درست کرده‌ایم و چه برنامه‌های برای برون رفت از وضعیتی که در آن قرار داریم باید داشته باشیم و راه حل‌ها چیست.

وی خاطر نشان کرد: از گذشته در زمینه‌های مختلف همچون سیاست‌های داخلی و خارجی ، فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی یکسری تجربیات وجود دارد که می‌توانیم استفاده کنیم و نباید بگوییم چون که متعلق به گذشته است نباید از آن استفاده کنیم، بلکه اعتقاد دارم از نکات مثبت آن‌ها باید استفاده و ادامه دهیم و آن نکانی هم که عملی و اجرایی نیست را کنار بگذاریم و نباید فقط به دنبال آزمون و خطا باشیم چرا که نمی‌شود بعداز ۴۳ از انقلاب که گذشته است هر دولتی که بر سرکار می‌آید از ابتدا همه چیز را دوباره شروع کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: اگر بنا است کاری صورت گیرد باید باتوجه به شرایط روز جامعه آن را انجام دهیم و به اصطلاح نگاه‌مان را به روز کنیم. مطلب دیگری که در این میان بسیار حائز اهمیت می‌باشد این است که نگاه ما در مسائل اقتصادی و حتی سیاسی با نگاه به توانمندی‌های داخلی کشورمان باشد ما باید از نخبگان و افرادی که متعلق به این کشور هستند استفاده کنیم، چرا که نیروهای انسانی مهم ترین سرمایه این کشور هستند. باید از اساتید دانشگاه‌ها و اقتصادانان گرفته تا صنعتگران و نهادهای مدنی را باید دور هم جمع کنیم و اتاق‌های فکر تشکیل دهیم و از آنها بخواهیم برای بهبود وضعیت کمک کنند اگر این همراهی و همدلی در کارها به دور از شعار و احساس صورت گیرد، قطعا اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی با بیان این که کارها با دستور و شعار درست نمی شود، گفت: برای این‌که راه حل‌های درستی را برای شرایط پیش آمده پیدا کنیم باید در هر زمینه‌ای که مشکل وجود دارد آسیب‌شناسی صورت گیرد و باتوجه به اقدامات راه‌کار برای برون رفت از مشکلات ارائه دهیم. به اعتقاد من بجای این‌که به مردم بگوییم تحمل کنید باید در زمینه‌های مختلف از کارشناسان کمک بخواهیم و به نظرات‌شان واقعا توجه کنیم تا برای خروج از این بن بست و مشکلاتی که در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای کشور درست شده است، راهی پیدا کنیم.

کاشفی با اشاره به این که وظیفه دولت این است که از افراد متخصص، کارشناس و آشنا به امور استفاده کند، گفت: در تمام دنیا و کشورهای توسعه یافته بحث حکمرانی خوب و درست مطرح است؛حکمرانی خوب هم از کجا آغاز می شود؟ از آنجا که به جای این‌که از افراد وابسته به گروه و دسته‌های جناحی و سیاسی استفاده کنیم و بخواهیم منافع گروه و جریانی را پیش ببریم از انسان‌های با دانش و تجربه و دارای بینش مناسب استفاده کنیم، چرا که نگاه گروهی و جناحی رافع مشکلات نخواهد بود و باید مشکلات را با با نگاه منافع ملی به دور از این‌که فرد از چه نحله فکری ،قومتی، دینی و مذهبی برخوردار است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم در کارها و امور حضور زنان ، قیومیت‌ها ، اقوام کمرنگ است یا حضور ندارند، در صورتی در این اقشار، افراد توانمندی داریم چرا نباید استفاده شود تا انسجام ملی به وجود بیاید انسجام ملی با عمل و اجرا به وجود می‌آید نه با شعار و حرف، بنابراین اگر می‌خواهیم تکرار مشکلات نکنیم برای حل و رفع مشکلات باید راه حل داشته باشیم راه هم این است از کارشناسان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: شما امروز بحث تورم و گرانی را مشاهده کنید؟ امروز جایگاه و منزلت یک ایرانی را در خارج از مرزها مشاهده کنید؛ باید همه این مشکلات حل شود و تا به آن عزت و جایگاهی که مردم ایران باید داشته باشند برسیم. دولت هم آمده است این کار را انجام دهد و باید خودش را برای برون رفت از این وضعیت تجهیز کند تا مردم باید بتوانند از آرامش ، امنیت و ثبات اقتصادی به صورت نسبی برخوردار باشند و این تنگناها نجات و خلاصی پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: در ابتدا گمان کردند اگر همه چیز یکدست شود همه چیز گل و بلبل خواهد شد اما بعدها مشاهده کردند این‌گونه هم نیست زیرا هنگامی مسائل را از حالت کارشناسی و آن توانمندی خارج کنیم حتما روز به روز  وضعیت بدتری پیدا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمایندگان مجلس برای این‌که نشان دهند مشکلات و معضلات را مشاهده می کنند و برای این که نخواهند در مسائل به وجود آمده، سهیم شوند در مواردی صحبت‌هایی مانند استیضاح را مطرح می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: نگاه به مسائل باید بر اساس منافع ملی و مردم باشد نه این که امروز یک شخصی استیضاح شود و فرد دیگری بیاید، بلکه افرادی باید بر سرکار قرار گیرند که علاوه بر داشتن دانش و تجریه پاک دست باشند.

وی ادامه داد: درست است که رأی اعتماد و استیضاح حق نمایندگان مجلس است اما در زمان رأی اعتماد و داشتن نظارت باید با نگاه منافع ملی به مسائل نگاه کنند تا روز به روز به مشکلات اضافه نشود.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: هنگامی که نمایندگان بحث استیضاح وزرای دولت را مطرح می‌کنند در واقع می‌خواهند این پیام را بدهند که نارضایتی‌های مردم را دیده و شنیده‌اند و می‌خواهند به مردم بگویند ما هم می‌بنیم همه چیز خوب نیست و مشکلات را متوجه هستیم . ضمن این که خود مجلس در این زمینه باید پاسخگو باشد اگر امروز مسائلی مطرح است خودتان زمانی نامه برای حضور رئیس جمهور امضا کرده‌اید  حالا باید جواب بدهید .

وی یادآور شد: بودجه‌ای که برای سال آینده  پیشنهاد کرده‌اند کسری دارد و سوالی که پیش می‌آید این کسری را چگونه جبران کنند؟ طبیعتا مشکلات اضافه‌تر هم خواهد شد و باید هم مجلس و هم دولت در این زمینه نسبت به مردم پاسخگو باشند و بگویند چرا نتواستند این مسائل را حل کنند.

کاشفی گفت:کسانی که امروز بر سرکار هستند زمانی دیگران را نقد می‌کردند و اتفاقا با این شعار به روی کار آمدن که وضع را بهتر می‌کنند؛ بازهم تاکید می‌کنم هر دولت و مجلسی که به روی کار می‌آید با از تجربیات گذشته استفاده کند تا بهتر کار کند نه این که بیاید از قبل هم اقدامات و عملش نادرست تر  باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز