خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:

ارتباط مستقیمی بین آزادی زندانیان و بازگشت به برجام وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۹۲

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که هیچ ارتباطی میان آزادی زندانیان و بازگشت به برجام وجود ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در مورد سخنان راب مالی مبنی بر آزادی زندانیان دوتابعیتی و آمریکایی گفت: چیزی که فرستاده ویژه گفت این است که تصور بازگشت به توافق هسته‌ای برای ما بسیار سخت است در حالیکه چهار آمریکایی بی‌گناه در گروگان ایران هستند این نکته‌ای است که او قبلاً بارها به آن اشاره کرده است، بنابراین این نباید خبری جدید باشد. همچنین می‌توانم به شما بگویم برای ایرانی‌ها خبری جدید نیست. این موضع را قبلاً هم غیرمستقیم از ما شنیده‌اند.

وی افزود: اما فرستاده ویژه همچنین به این نکته اشاره کرد که این موضوعات در مسیرهای جداگانه‌ای عمل می‌کنند و به یک دلیل بسیار ساده در مسیرهای جداگانه عمل می‌کنند: بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در بهترین حالت یک پیشنهاد نامشخص است. ما می‌خواهیم ببینیم این آمریکایی‌هایی که سال‌ها بر خلاف میل خود و به دور از خانواده‌هایشان بازداشت شده‌اند، هر چه زودتر بازگردند. گره زدن سرنوشت آنها به گزاره‌ای که قبلاً گفتم در بهترین حالت نامشخص است، به اهداف ما خدمت نمی‌کند، منافع آنها را تامین نمی‌کند. بنابراین به همین دلیل است که مطمئناً به تعاملات ما رنگ می‌دهند، اما این‌ها در مسیرهای جداگانه‌ای عمل می‌کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: بازگشت متقابل به تبعیت از برجام در بهترین حالت یک پیشنهاد نامشخص است، هیچ ارتباط مستقیم یا صریحی بین آزادی زندانیان و بازگشت به برجام وجود ندارد. ما می‌خواهیم بازگشت این آمریکایی‌ها یک پیشنهاد مشخص باشد و بنابراین این مسائل را جدا از هم نگه می‌داریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز