خبرگزاری کار ایران

رئیس دیوان عالی کشور در مراسم روز زن:

جاهلیت امروز به نام آزادی، از زن به عنوان ابزاری برای مطامع خود استفاده می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۵۲۱

رئیس دیوان عالی کشور گفت: اسلام به زن ها شخصیت بخشید و به آنها جایگاه داد، در حالی که پیش از رسالت پیامبر(ص) دختران را زنده به گور می کردند و جاهلیت امروز نیز به نام آزادی زن را ملعبه کرده و به عنوان یک ابزار برای مطامع خود استفاده می کنند.

به گزارش ایلنا، به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، مراسمی به همین مناسبت در دیوان عالی کشور برگزار شد.

حجت الاسلام سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور ضمن تبریک به مناسبت این روز فرخنده و گرامیداشت روز زن اظهار کرد: در دوره‌ای که دشمنان اسلام پیامبر را ابتر می‌نامیدند، خداوند متعال دختری به پیامبر (ص) اعطا کرد که سرور زنان دو عالم شد و او را کوثر یعنی چشمه نعمت و خیر نام نهاد که سرچشمه امامت و ولادت شد.

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه خطاب به بانوان حاضر در مراسم ادامه داد:  همه چیز حضرت زهرا (س) اعم از همسرداری، رفتار، اخلاق، کردار و سخنش الگویی برای شما  است.

وی تصریح کرد: اسلام به زن‌ها شخصیت بخشید و به آنها جایگاه داد، در حالی که پیش از رسالت پیامبر(ص) دختران را زنده به گور می کردند و جاهلیت امروز نیز به نام آزادی زن را ملعبه کرده و به عنوان یک ابزار برای مطامع خود استفاده می کنند.

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با بیان اینکه جایگاه زن و مرد نزد خداوند یکسان است، گفت: حضرت زهرا (س) با وجود خود به همه زنان عالم شخصیت بخشید، امیدوارم حضرت زهرا سلام الله الگوی اخلاقی، رفتاری و کرداری همه باشد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از بانوان همکار دیوان عالی کشور تقدیر و تشکر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز