خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خوزستان:

رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی در استان خوزستان باید اصلاح شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۹۲

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید با به کارگیری راهکارهای مناسب فرهنگی، جهت اصلاح و مبارزه با رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی در استان گام‌های اساسی و اثربخشی برداشته شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق مرادی در همایش «نه به تیراندازی و جمع‌آوری اسلحه» که با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، سران عشایر، معتمدین و سایر اقشار مردم در حسینه حضرت فاطمه زهرا(س) شهر الهایی از توابع شهرستان اهواز برگزار شد، گفت: عشایر در خوزستان دارای سنت‌های بسیار پسندیده و ستودنی هستند که مورد تائید شرع و قانون است اما وجود رسم خطرناک و ناپسند تیراندازی در کنار سنت‌های تاریخی و نیکو در میان اقوم مختلف استان، مشکلاتی به همراه داشته است و سران عشایر و اقوام نباید اجازه دهند افرادی با انجام اعمالی نابخردانه مانند تیراندازی‌ها، باعث ایجاد رعب، وحشت و بر هم زدن آرامش مردم شوند.

وی افزود: متاسفانه تیراندازی در مراسم با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده، امنیت روانی مردم را هدف گرفته است و همه وظیفه داریم که با این رسم اشتباه و غلط مبارزه کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: باید راهکاری مناسب و خردمندانه برای حذف این رسم غلط اندیشیده و گام‌های اساسی و اثربخشی در این خصوص برداشته شود که در این راستا دادگستری خوزستان با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و ستاد صبر در قالب شورای ساماندهی سران عشایر برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی داشته است.

مرادی افزود: حفظ و ایجاد امنیت و آرامش مردم وظیفه دولت و دستگاه قضایی است بنابراین دادگستری با متخلفان و عاملان استفاده از سلاح به شدت مقابله و برخورد می‌کند.

وی نقش رسانه‌ها و نخبگان جامعه را در اصلاح و حذف سنت‌های غلط بسیار تاثیرگذار برشمرد و عنوان کرد: رسانه‌ها در کنار نخبگان و چهره‌های صاحب نفوذ در عشایر و اقوام مختلف، نقشی مهم و تاثیرگذار در آگاهی‌بخشی جمعی دارند که از تحقق بسیاری از حوادث ناخواسته و تلخ پیشگیری می‌کند.

در پایان این همایش بیانیه‌ای در خصوص عدم استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسم، قرائت شد و سران عشایر تعهد دادند که بر خلاف رسم و سنت محلی، از انجام تیراندازی که موجب رعب، وحشت و عدم آرامش مردم می‌شود، پرهیز کنند و این معضل اجتماعی به زودی حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز