خبرگزاری کار ایران

گزارش «ان‌بی‌سی» از مذاکرات وین و پیشنهاد روسیه به ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۹۰۲

ان‌بی‌سی در گزارشی به مذاکرات وین پرداخت و مدعی شد که روسیه در هفته‌های اخیر درباره توافق موقت احتمالی با ایران شامل کاهش محدود تحریم‌ها در ازای اعمال مجدد برخی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای تهران رایزنی کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از ان‌بی‌سی، دو مقام آمریکایی، مدعی شدند که به عنوان بخشی از تلاش برای احیای توافق هسته‌ای بین‌المللی با ایران، روسیه در هفته‌های اخیر درباره توافق موقت احتمالی با ایران بحث کرده است که این توافق شامل کاهش محدود تحریم‌ها در ازای اعمال مجدد برخی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای تهران است.

 منابع آگاه گفتند که ایالات متحده از پیشنهاد روسیه به ایران آگاه بوده است.

مقامات و دیگر و افراد مطلع گفتند که ایران تاکنون پیشنهاد ارائه شده از سوی روسیه را رد کرده است.

هیئت دائمی ایران در سازمان ملل روز جمعه گفت که تهران خواهان توافق موقت نیست و از بحث در مورد جزئیات پیشنهاد روسیه خودداری کرد.

از طرفی یکی از مقام‌های ارشد دولت بایدن گفته است که طرح توافق موقت هسته‌ای مورد بحث جدی قرار ندارد.

وی گفت: گرچه ما نمی‌توانیم درباره هرگونه بحثی که احتمالاً بین روسیه و ایران صورت گرفته، صحبت کنیم اما در این مرحله اطمینان داریم که چنین ترتیبات موقتی به طور جدی مورد بحث قرار نمی‌گیرد. در خصوص توافق موقت، ما در مطبوعات در این باره حرفی نمی‌زنیم و در خصوص ادعاهای خاص درباره مذاکرات اظهارنظر نمی‌کنیم. جدول زمانی ما بر اساس ارزیابی فنی از برنامه هسته‌ای ایران و نه ساعت زمانی است. دولت روسیه تاکنون اظهارنظری در این باره نکرده‌ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز