خبرگزاری کار ایران

نصرالهی در گفت‌وگو با ایلنا خبر داد؛

درخواست مواجهه حضوری آرش کیخسروی با عوامل بازداشتش/ بدون حضور کلیه متهمان، محلی برای بررسی اتهام «تشکیل گروه معاند» وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۷۲۲

وکیل کیسخروی درباره جلسه امروز دادگاه موکلش گفت: در رابطه با اتهام اخلال در نظم استدلال کردیم دلایل ارائه شده از ناحیه دادسرا کفایت نمی‌کند و جرم موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی محقق نشده است چراکه اساساً آقای کیخسروی رفتاری که حاکی از هیاهو و جنجال تصریح شده در این ماده باشد را بروز نداده و گزارشی که در خصوص ایشان توسط ضابط ارائه شده است، واقعی نیست. درهمین راستا از دادگاه تقاضای بازبینی فیلم‌های موجود و نیز مواجهه حضوری با عوامل بازداشت مطرح شد.

ابوذر نصرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برگزاری جلسه امروز دادگاه موکلش آرش کیخسروی گفت: جلسه امروز برگزار شد و معاون دادستان ابتدا دفاعیاتش را در خصوص هر سه اتهام وارده بیان کرد و پس از آن ما نیز دفاعیات خودمان را در این ۳ حوزه بیان کردیم.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: در خصوص موضوع تشکیل گروه، معتقدیم که تشکیل گروه معاندی وجود نداشته اما با توجه به اینکه دادگاه به صورت انفرادی برگزار شد و برای احراز این جرم نیاز است قصد مشترک در دادگاه ثابت شود؛ لذا استدعا کردیم که در جلسات آینده به این موضوع رسیدگی شود تا سایر متهمان نیز حضور داشته باشند و امکان دفاع درباره این موضوع وجود داشته باشد. زیرا بدون حضور کلیه متهمان و احراز قصد مشترک، محلی برای محکومیت وجود ندارد.

وی افزود: درباره اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام که مستندات دادسرا یک سری مقالات منتشره از آقای کیخسروی در فضای مجازی بود؛ دفاعیات حول محور اعتبار امر مختومه بود، چراکه به این موضوعات قبلاً  در شعبه ۳۴ دادگاه تجدیدنظر رسیدگی شده و برائت از این این اتهامات حاصل شده بود.

نصرالهی ادامه داد: در رابطه با اتهام اخلال در نظم هم که استدلال کردیم دلایل ارائه شده از ناحیه دادسرا کفایت نمی‌کند و جرم موضوع ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی محقق نشده است چراکه اساساً آقای کیخسروی رفتاری که حاکی از هیاهو و جنجال تصریح شده در این ماده باشد را بروز نداده و گزارشی که در خصوص ایشان توسط ضابط ارائه شده است، واقعی نیست. درهمین راستا از دادگاه تقاضای بازبینی فیلم‌های موجود و نیز مواجهه حضوری با عوامل بازداشت مطرح شد. در نهایت با توجه به ضیق وقت دادگاه جلسه را متوقف و ادامه رسیدگی را به روز دیگری موکول کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز