خبرگزاری کار ایران

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین:

رایزنی باهنر با بزرگان اصولگرا برای ایجاد وحدت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲/ وحدت ما بر مبنای ایدئولوژی نیست/ در برخی موضوعات اختلاف سلیقه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۴۴۵۲

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: همه امیدواری و انتظار ما این است که به سمت وحدت حداکثری برویم. وحدت ما ایدئولوژی نیست. در برخی از موضوعات اختلاف سلیقه و نظر هست اما بعضی مواقع باید یکی از مواضع خود کوتاه بیاید تا قدمی برای وحدت حداکثری برداشته شود.

علیرضا خجسته‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تشریح آخرین اقدامات و مصوبات جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ حزب چند کار را انجام می‌دهد و با وجود کرونا هم این فعالیت را تعطیل نکرد و بعد از کاهش شیوع کرونا فعالیت‌هایی که تعطیل شده بود را با حفظ پروتکل بهداشتی برگزار می‌کند. از جمله برنامه‌هایی که در زمان کرونا برگزار می‌شد، جلسات شورای مرکزی متشکل از روسای کمیسیون‌های تخصصی جامعه اسلامی مهندسین است که به طور متناوب برگزار می‌شود.   

وی در ادامه افزود:‌ بعد از فروکش کردن شیوع کرونا، اولین شنبه هر ماه شمسی جلسات ماهانه حزب، با حضور مسئولین دولت سیزدهم تا به امروز برگزار شده است. در جلسه اول آقای ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی، جلسه دوم، آقای خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی، جلسه سوم، آقای سعید محمد و در جلسه چهارم نیز آقای پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم در این جلسات حضور داشتند و قرار است چهارنشبه هفته جاری میهمان شنبه اولین ماه را معرفی کنیم. یکی دیگر از کارهای حزب برگزاری کنفرانس مطبوعاتی دبیرکل است که در ایام کرونا برگزاری این جلسات تعطیل شده بود اما قرار است در بهمن ماه دومین کنفرانس مطبوعاتی آقای باهنر نیز برگزار شود. 

قائم مقام دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد:‌ کار دیگر این حزب فعالتر شدن کمیته‌های فنی بود که هرکدام از کمیته‌ها با برگزاری جلسات و تدوین نظرات، به صورت مکتوب در اختیار وزرا و روسای کمیسیون تخصصی مجلس و رسانه‌ها قرار می‌دهد. در هفته جاری برنامه‌ریزی برای کنگره بعدی انجام و اعضای ستاد تشکیل شده است. اگر وضعیت کرونا به همین شکل پایدار بماند اوایل تیرماه ۱۴۰۱ این برنامه را به شکل فیزیکی و حضوری برگزار خواهیم کرد. 

خجسته‌پور درباره برنامه‌ریزی انجمن جامعه اسلامی مهندسین برای انتخابات ۱۴۰۲ هم گفت:‌ فاصله زیادی تا آن موقع وجود دارد ولی حتما حزب باید برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده و ستاد تشکیل دهد که هنوز ستاد انتخاباتی تشکیل نشده است. جامعه اسلامی مهندسین تلاش می‌کند با هر عنوان و اسمی، ذیل ائتلاف‌های بزرگ اصولگرایان فعالیت خود را داشته باشد و امروز تلاش حزب متمرکز بر وحدت بزرگان و عقلای احزاب اصولگرا است.  

وی افزود: آقای باهنر صحبت‌هایی با بزرگان اصولگرا داشتند و تلاش‌ها ادامه دارد تا بتوانند به وحدت و انسجام هرچه بیشتر میان اعضای اصولگرا برسند. بعد از آن کارهای تشکیلاتی و حزبی درباره انتخابات ۱۴۰۲ شروع می‌شود. فعلا اولویت جامعه مهندسی اسلامی این است که بتوانیم وحدت حداکثری ایجاد کنیم.

 خجسته‌پور تاکید کرد:‌ در جریان انتخابات شورای شهر تهران، چند تکه شدن اصولگراها باعث شد شورای وحدت، شورای ائتلاف و جبهه پایداری لیست جداگانه‌ای از خود منتشر کنند اما  با وجود اختلاف سلیقه‌ها، در انتخابات ریاست جمهوری وحدت حول محور آقای رئیسی شکل گرفت. این موضوع نشان داد که با وجود اختلاف نظر و سلیقه می‌شود وحدت ایجاد کرد. 

وی در پایان گفت:‌ همه تلاش، امیدواری و انتظار ما این است که به سمت وحدت حداکثری برویم البته قرار نیست کسی از مواضع و ایدئولوژی خودش کوتاه بیاید، وحدت ما ایدئولوژی نیست. احزاب مختلف اصولگرا می‌خواهند در موضوعات خاصی مثل انتخابات مجلس یا ریاست جمهوری به وحدت حداکثری برسند. تلاش این است که وحدت ۱۰۰ درصدی شود، اما اگر نشد امیدواریم این مسیر به خوبی پیش برود. جلسات و بحث‌ها ادامه دارد، در بعضی از موضوعات اختلاف سلیقه و نظر نیز هست اما بعضی مواقع باید یکی از مواضع خود کوتاه بیاید تا قدمی برای وحدت حداکثری برداشته شود.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز