خبرگزاری کار ایران

حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه:

اجازه نمی‌دهیم مذاکرات فرسایشی شود/ دشمن به توافق با ما نیازمند است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۶۳۱

خطیب این هفته نماز جمعه، گفت: یکی از صفات جامعه دینی غیرت است، خداوند غیور است و غیرت‌مندان را دوست می‌دارد. خداوند غیرت را در نهاد انسان‌ها گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری در نماز جمعه این هفته تهران بیان کرد: برداران و خواهران شما و خودم را به تقوا دعوت میکنم، حضرت علی در نهج البلاغه می‌فرمائید از می‌خواهید نعمت های خداوند بر شما عرضه شود صبر در برابر خداوند متعال است.

خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: موضوع سخن ما در خطبه‌های اول صحبت درباره جامعه انقلابی است. یکی از صفات جامعه دینی غیرت است،  خداوند غیور است و غیرت‌مندان را دوست می‌دارد. خداوند غیرت را در نهاد انسان‌ها گذاشته است.

وی افزود: انسان‌های که به غیرت حساس هستند و حفظ آن برای‌شان ارجحیت داره مخصوصا هنگامی که محبو‌ب‌شان تهدید می‌شود از خداوند متعال است.

حاج علی اکبری تاکید کرد: خداوند بزرگ و تعالی غیرت را در وجود انسان پروش می‌دهد . غیرت دینی  هم غیرت خانوادگی و ناموسی را پوشش می‌دهد، هم غیرت ملی و وطنی هم اقتصادی را پوشش می‌دهد‌

وی تاکید کرد: آیات مربوط به حفظ خانواده،  ردیابی جبهه کفر و شناسایی آن‌ها همه مربوط به غیرت است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: ریشه دین غیرت است. اگر غیرت دینی در جامعه ای کاهش پیدا کند اول خانواده او آسیب می‌بیند و بعد جامعه مؤمنان آسیب می بیند.

حاج علی اکبری بیان کرد: اگر غیرت در جامعه دینی وجود داشته باشد استقلال فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جامعه تقویب می‌شود. اگر غیرت دینی در جامعه تقویت شود بنیان خانواده تقویت می‌شود. 

 وی خاطر نشان کرد: نقطه مقابلش هم وجود دارد، غیرت در خانواده از دست برود خانواده و ارزش های دینی از بین می‌رود، عفت از بین می‌رود.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خطبه‌ دوم خود بیان کرد: برترین تقوای دینی غیرت دینی است، گفته شده است غیرتمند بمانید تا دین شما حفاظت و صیانت شود.

وی افزود: به شما برداران و خواهران عزیزم بشارت می دهیم شما نماز گزاران عزیز جمعه در معرض بارش لطف خداوند هستند. با برداران و خواهران در مناطق سیل زده ابراز همدردی می‌کنیم.

وی افزود: گزارش میدانی ائمه محترم عزیزمان در این شهرها حکایت از حضور مسئولان دارند، گروه های جهادی و مردمی به کمک شتافتند.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: امام غیور ما هفته گذشته از غیرت دینی‌ گفتند ، ماه دی در تاریخ انقلاب اسلامی ماه عجیبی است، این ماه ، ماه تجلی غیرت دینی مردم عزیز ماست . در سنه ۳۴ آذرخش دینی را مشاهده کردیم.

وی افزود: عملیات بزرگ و سرنوشت ساز  کربلای ۵ شکل گرفت و طلوع غیرت فاطمی را در این عملیات دیدیم.

وی گفت: ۹ دی سال ۸۸ غیرت امت اسلامی را دیدیم، ۱۳ دی و روزهای بعدش را مشاهده کردیم.

حاج علی اکبری تاکید کرد:سرمایه غیرت دینی باید با همه وجود حفظ شود، این حفظ سرمایه باعث شد دشمنان نتوانستند ملت ایران را از پا بی اندازد، ما با غیرت دینی بود که دشمن را سر جای خودش نشاندیم.

وی گفت: دشمن با همه استفاده از همه امکاناتش غیرت و ایمان دینی ملت ما را هدف گرفته است، ارزش‌های خانوادگی و ناموسی ما را هدف قرار گرفته است‌.

خطیب این هفته نماز جمعه بیان کرد :  ترویج بی بندوباری در جامعه برای زدن غیرت دینی است و این خط خطرناک است باید مواظب باشیم و هم مسئولان و هم آحاد مردم باید دست به دست هم بدهند .

خانواده و مسئولان باید دست به دست هم دهند تا دست مفسدان را قطع کنند

وی تاکید کرد: با غیرت دینی عزیزان ما در جنگ دیپلماسی باید بایستند تا این تحریم های ظالمانه را از سر بردارند، البته دشمن به این توافق نیازمند هستند البته نمی‌گذاریم مذاکرات فرسایشی شود اما دشمن بیشتر نیاز دارند.

وی افزود: بودجه سال جاری که خوب است نیازمند برنامه دقیق دارد، البته ساختار بودجه نیاز به اصلاح بودجه دارد 

خطیب جمعه تهران گفت: مساله بسیار زشت حقوق های نجومی ملت را رنج داده است، دولت و مجلس هم در حال پیگیری است و مطالعات نشان می دهد این مسئله رنج آور مربوط به شرکت های دو زیست و خصولتی ها است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز