خبرگزاری کار ایران

آیت الله بوشهری در اجلاسیه جامعه مدرسین:

تحقق جمهوری اسلامی ثابت کرد دین از سیاست جدا نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۳۹۳

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تحقق نظام جمهوری اسلامی جامعه را به این باور رساند که سیاست از دین جدا نیست و نه فقط در احیای ارزش های فردی بلکه در جهت احیای ارزش های اجتماعی ، دین کارایی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، آیت‌الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز دردوازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین و علمای بلاد که با شعار رسالت حوزه های علمیه در تحقق و دفاع از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در سالن همایش های پژوهشکده علامه طباطبایی قم برگزار شد اظهار داشت: روحانیت در گام نخست کارستان کرد و چه در ایام مبارزات انقلابی و چه حتی قبل از سال ۱۳۴۲و قبل از آغاز مبارزات انقلابی قدم در میدانی گذاشت که هیچ کس جرات وارد شدن در آن را نداشت .

وی با بیان اینکه علما و در راس اشان امام خمینی احساس تکلیف کردند و هر آن چه مورد نظر پیامبر و امامان بود در همان مسیر قدم برداشتند گفت: روحانیت و بزرگان آن در مبارزات انقلابی پیشتاز بوده و شکنجه ها و زندان ها را تحمل کردند تا نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت و در نتیجه جامعه ما به این باور رسیدکه دین از سیاست جدا نیست؛ این فقط در جهت فردی کارایی ندارد بلکه در جهت احیای ارزش های انسانی در جامعه کارایی دارد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی روحانیون با این تفکر که دین از سیاست جدا نیست هم نوایی می کنند گفت: البته عده ای به خاطر مسایل مشکلات جامعه با خود فکر کنند این چه کاری که کردیم و انقلاب شکل گرفت و در نتیجه با همین تفکرات ریشه را بزنند اما اگر این تفکر درست باشد پس پیامبر و امام علی (ع) حکومت تشکیل دادند؛ چرا امسال مالک اشتر ها منسوب شدند و چرا امام علی (ع) در کنار نشستن وراحتی را انتخاب نکرد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم به آرمان ها و اهداف مقدس انقلاب شکوهمند اسلامی برسیم باید بر سر عهد پیمان خود بمانیم گفت: ما باید سختی ها و نامهربانی ها را به جان بخریم و بدانیم که به رسیدن عدالت کار ساده ای نیست؛ روحانیت باید با همان استواری گذشته در صحنه بماند و بداند رسیدن به تمدن اسلامی تلاش می خواهد و البته مردم هم در کنار روحانیت خواهند بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان گفت: با هدایت مراجع و بزرگان و راس آن ها مقام معظم رهبری تا افق های دور این مسیر را ادامه می دهیم و این پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران رابه دست حضرت بقیه الله اعظم خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز