خبرگزاری کار ایران

کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا:

سخنان رهبری درباره مذاکره، عملاً آمریکایی‌ها را در جنگ روانی خلع سلاح کرد/ می‌خواستند وانمود کنند ایران تسلیم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۳۸۷

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: آمریکایی‌ها یک جنگ روانی راه انداخته‌اند و دنبال می‌کنند مبنی بر اینکه به محض این که مذاکرات به توافق برسد وانمود کنند که ایران تسلیم خواسته‌های آمریکا شده است اما رهبری با این بیان‌شان عملاً آن‌ها را خلع سلاح کردند و گفتند مذاکره را دنبال می‌کنیم.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سخنان مقام معظم رهبری در سالروز قیام ۱۹ دی مردم قم در سال ۱۳۵۶ مبنی بر اینکه «تسلیم نشدن در برابر دشمن مستکبر و زورگو نیز جزو اصول انقلاب است و اینکه در مقطعی با دشمن مذاکره، صحبت و تعامل شود به معنای تسلیم شدن در مقابل آن نیست، همچنان که تاکنون تسلیم نشده و از این پس نیز نخواهیم شد» این سخنان رهبری در جریان مذاکرات را چگونه می‌توان ارزیابی کرد، گفت: بیانات مقام معظم رهبر ی در لحظات حساس و سرنوشت‌سازی بیان شد که می‌تواند چراغ راهی برای مذاکرات و افکار عمومی باشد. 

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی ادامه داد: ما امروز از بحث مذاکره خارج شده‌ایم و به بحث مصالحه ورود کرده‌ایم. مصالحه در قاموس سیاسی و روابط دیپلماتیک یعنی اینکه دو طرفی که باید با یکدیگر گفت‌وگو کنند، رو به روی هم می‌نشینند و برای جزئیات به هم امتیاز می‌دهند و سعی می‌کنند اختلافات را به حداقل برسانند. بحث امروز ما با ۱+۴ است و ورود آمریکا به ۱+۵ منوط به این است که در چارچوب برجامی قبلا تعهد و امضا شده است، بازگردد از جمله اینکه تحریم‌ها برداشته شود. 

وی خاطرنشان کرد: سیاست منطقی دولت در خصوص بیان خواسته‎‌ها به صورت شفاف گفته شده است و پیگیری موضوعات در ۵ بخش فنی، حقوقی، سیاسی، اقتصادی و مسائل بین‌المللی کاملا شفاف روشن شده است و همه طرف‌های مختلف خواسته‌ها و حد و حدود همدیگر را می‌دانند. منتها یک جنگ روانی آمریکایی را راه انداختند و دنبال می‌کنند و به محض اینکه این روابط شکل بگیرد، وانمود می‌کنند که ایران تسلیم خواسته‌های آمریکا شده است و این را در افکار عمومی مطرح می‌کنند؛ درحالی چنین چیزی نیست و مقام معظم رهبری هم به این مسئله اشاره کردند که هرگونه توافقی با ۱+۵ نشانه سازش و تسلیم نیست بلکه نشانه این است که ما با احترام به حقوق بین‌الملل و شرایط موجود موافقت می‌کنیم تا اختلافات در رابطه با مسئله به حداقل برسد اما آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها خصوصا در جبهه مقاومت دنبال یک جنگ روانی هستند تا وانمود کنند که ایران تسلیم خواسته‌های آمریکا شده است و عادی‌سازی روابط با آمریکا را مطرح می‌کنند. 

کنعانی‌مقدم گفت: در دولت قبلی مشکلی که وجود داشت این بود که به آمریکایی‌ها اعتماد کرده بودند و در ادامه مشخص شد آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و به مذاکرات خودشان عمل نکردند به نظر می‌رسد برای خنثی کردن آن جنگ روانی که آمریکایی‌ها راه انداختند که ایران مانع توافق و به نتیجه نرسیدن مذاکرات است، رهبری با این بیان‌شان عملاً آن‌ها را خلع سلاح کردند و گفتند مذاکره را دنبال می‌کنیم و اینکه این‌ها فکر می‌کنند اگر پشت میز مذاکره می‌نشینیم دلیل بر ضعف است و یا به دنبال سازش و تسلیم هستیم، این طور نیست و به نظر می‌رسد فرق دولت قبلی با امروز این است که به آمریکایی‌ها اعتماد کرده بودند و این دولت منطقی برخورد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز