خبرگزاری کار ایران

حسینی:

دانشگاه اخلاق‌مدار نسبت به جامعه تعهد دارد/ نگاه اسلام به «اخلاق»، «ابزاری»، «منفعت‌طلبانه» و «سودجویانه» نیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۰۸۰

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: «دانشگاه اخلاق‌مدار» نسبت به جامعه تعهد دارد و تقویت «روحیه خودباوری»، «شجاعت»، «جسارت علمی»، «اعتماد به نفس»، «تفکر» و «اندیشه» در کنار آموزش علم باید به دانشجو منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  سید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه «چهارمین همایش ملی دانشگاه اخلاق‌مدار» که امروز دوشنبه ۲۰ دی ماه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی نسبت به برگزاری این همایش در دانشگاه تهران اظهار کرد: عظمت اخلاق «پیامبر اسلام» به تعبیر «قرآن» به گونه‌ای است که به طور کرار از ایشان تجلیل و تکریم صورت گرفته است. 

وی با تاکید بر اینکه «اخلاق» یک اصل و ارزش است افزود: نگاه اسلام به «اخلاق»، «ابزاری»، «منفعت‌طلبانه» و «سودجویانه» نیست بلکه بحث اخلاق در اسلام منشا قلبی و واقعی دارد از این رو اصول اخلاق‌مداری باید در فرد نهادینه شود و رعایت اصول اخلاقی مشروط به منفعت نباشد.

حسینی تصریح کرد: در نظام سرمایه‌داری آداب و رفتار به کارکنان و مدیران آموزش داده می شود، تا مشتری‌مدار باشند، اما این رفتار بر اساس منفعت شخصی و سازمانی است،  اما اسلام فراتر از این مسائل به اخلاق پرداخته است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه با حفظ شدن کرامت انسانی، بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه که به دلیل «سرخوردگی»، «تحقیر» و «سرکوب»‌ ایجاد می‌شوند، مشاهده نخواهد شد، خاطر نشان کرد: «اصول اخلاقی» در دانشگاه توسط «اعضای هیئت علمی و اساتید»، «مسئولین و مدیریت» و «کارکنان و کارشناسان» باید آموزش داده شود زیرا فقط انتقال دانش به دانشجو توسط دانشگاه و اساتید کافی نیست و باید در کنار علم، «آموزش اخلاق» صورت گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه استاد در حوزه‌های «رفتاری»، «نظم»، «بردباری»، «فداکاری» و «ایثار»، الگوی عملی دانشجویان است، اظهار داشت: دانشجویان پس از تحصیل باید در خدمت جامعه و مردم باشند از این رو باید «ارزش‌های متعالی» و «فضیلت‌های اخلاقی» در دانشجویان تقویت شود تا جامعه دچار مشکل نشود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه «دانشگاه اخلاق‌مدار» نسبت به جامعه تعهد دارد، افزود: تقویت «روحیه خودباوری»، «شجاعت»، «جسارت علمی»، «اعتماد به نفس»، «تفکر» و «اندیشه» در کنار آموزش علم باید به دانشجو منتقل شود و این مختص کلاس درس اخلاق و معارف نیست.

وی بیان کرد: در سند تحول، ۳۷ موضوع مشخص شده است و مسائل و معضلات جامعه نیز در آن مطرح شده است که دانشگاه می‌تواند نقش اثرگذاری را ایفا کند، گفت: به تعبیر دکتر رئیسی دانشگاه پشتوانه دولت است و در حوزه‌هایی که کشور نیاز دارد دانشگاه می‌تواند گره‌گشا باشد.

حسینی در خاتمه خاطرنشان کرد: اخلاق «سردار سلیمانی» یکی از دلایل محبوبیت ایشان بود، زیرا شهید سلیمانی در کنار دانش رزم و فرماندهی عملیات‌ها از عطوفت و اخلاق مداری برخوردار بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز