خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی:

«حضور در عرصه‌­های نیاز« و «اقدام به موقع و عمل خالصانه» به شهید سلیمانی شخصیتی فراجناحی و فراملی بخشید

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۹۵۹

رییس شورای اطلاع‌­رسانی دولت نوشت: نمایاندن شاخصه­‌های «مکتب سلیمانی» و جا افتادن این مکتب، به کارهای خارق‌­العاده و صرف بودجه­‌های هنگفت و ساماندهی دولتی نیاز نداشت خود مردم با «جان» پذیرای مکتب سردار «دل» ­ها شده­‌اند.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت به مناسبت شهادت سردار سلیمانی در یادداشتی نوشت:

اگرچه در فضائل، خصایص و رشادت­های سپهبد شهید سلیمانی، مطالب زیادی گفته و نوشته شده است، اما مدت­ها زمان لازم است تا کُنه این شخصیت وارسته و خالص ­شده برای خدای آن­گونه که سزاوار است، تبیین شود. تب و تاب مردمی گویای این است که با گذشت دو سال از شهادت «سردار دل­ها» حزن و دل­تنگی کمتر که نشده هیچ، غلیان بیشتری هم در جان همه ایرانیان و آزادی­خواهان غیرایرانی انداخته است. انگار نمایاندن شاخصه­‌های «مکتب سلیمانی» و جا افتادن این مکتب، به کارهای خارق‌­العاده و صرف بودجه­‌های هنگفت و سامان­دهی دولتی نیاز نداشت. خود مردم با «جان» پذیرای مکتب سردار «دل»­ها شده­‌اند.

گزینش کردن از بین مجموعه ویژگی­های شهید سلیمانی و صحبت پیرامون آن دشوار است؛ اما یک شاخصه است که پس از شهادت، در گفتار خود شهید هم برجسته‌­تر شد، از سوی مردم مورد توجه جدی­‌تری واقع شده و به دال مرکزی مکتب شهید سلیمانی تبدیل شده است: مرد میدان.

حضور در عرصه‌­های نیاز، اقدام به موقع و عمل خالصانه، به مرد میدان شخصیتی فراجناحی و فراملی بخشید. محبوبیت وطنی فارغ از گرایش­های سیاسی و اشتهار و محبوبیت بین آزادی­خواهان در سراسر جهان از نتایج منش غبطه­آمیز شهید سلیمانی است. اگر فقط بخشی از همین ویژگی محور پیشبرد کارهای جزئی و کلی مسئولان و غیرمسئولان باشد، پیشاپیش نتایج نافع و تحسین‌برانگیز عملکردها قابل تصور است.

الگو گرفتن از شهید سلیمانی برای همه لازم و برای مسئولان لازم­‌تر است. او همان جایی را که مشغول بود، «مرکز دنیا» به حساب می‌­آورد و در مناسب­ترین زمان و به بهترین نحو کار خودش را انجام می‌­داد. درگیر حاشیه نمی­‌شد و با تمرکز بر متن و عملکردی فوق‌­العاده، حاشیه‌­پردازی­‌ها را روانه حاشیه می­‌کرد. شأن کذایی برای خودش قائل نبود، از کمک ­رسانی در سیل جنوب کشور گرفته تا مشاوره نظامی در خط مقدم جبهه­‌های مقاومت و رسیدگی بی‌­منت و بدون تبلیغات به خانواده شهدا را شخصا انجام می‌­داد. در عین پیشبرد امور کلان و استراتژی­‌های سنگین نظامی، از جزئی­‌ترین کارهای لازم هم غافل نبود.

به واسطه خدمات خالصانه شهید سلیمانی ورای ایران، بسیاری از آزادی­خواهان و مدافعان آزادی و امنیت، حاج قاسم را زودتر و بهتر از ما شناختند. مستندها و فیلم­‌های زیادی وجود دارد که با شنیدن نام قاسم سلیمانی، اشک در چشمان لبنانی‌­ها، سوری‌­ها، عراقی‌­ها و ... جمع می‌­شود و بغض صدایشان را گرفته می‌­کند. شخصیت چندوجهی شهید سلیمانی او را چنان محبوب کرده بود که حتی اشرار نادم هم برای گرفتن امان­‌نامه به سراغش می­‌آمدند و او هم با آغوش باز از تالیف قلوب استقبال می­‌کرد و همه جد و جهدش را صادقانه نثار این روندهای گم­شده و مورد نیاز می­‌کرد.

با این­که شهید سلیمانی یک فراژنرال نظامی بود و به اقتضای حیطه کاری­اش همیشه در رسانه­‌ها مطرح نبود و زیاد پشت تریبون نمی­‌رفت، اما مردم­داری­‌اش زبانزد خاص و عام بود و هست. کارهای خالصانه او، روح بلندش، بصیرت و زمان­شناسی بی­‌مثالش او را فاتح قلب­ها کرده بود. تلاش­های زیادی صورت گرفت تا با ایجاد دوگانه‌­های ساختگی، نظامیان را نامحبوب و غیرمردمی جا بیندازد، اما شهید سلیمانی، تشییع بی‌­نظیرش، مسیر پر رهرو­ و خاطرخواهی روزافزونش ثابت کرد که کار برای خدا، محبوبیت­‌افزا و عزت­‌آفرین است؛ ثابت کرد که اصلاح رابطه بین خود و خدا، همه روابط دیگر را به بهترین نحو اصلاح می‌­کند؛ ثابت کرد عزت نزد خدا و بندگان خالص­ شده­ اوست. حالا شهید قاسم سلیمانی در قله‌­های رفیع سربلندی و عزت ماندگار شده، ثمره کارهایش روز به روز بیشتر نمایان می‌­شود و دشمنانش در حضیض و ذلت قرار گرفته­‌اند. از خدا بهره‌­مندی وافر از مکتب شهید سلیمانی را طلب می­‌کنم.​

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز