خبرگزاری کار ایران

۱۸ محکوم به قصاص در زندان رجایی‌شهر بخشیده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۴۰۸

مدیر زندان رجایی شهر، گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۸ نفر از محکومان به قصاص نجات یافتند.

به گزارش ایلنا، الله‎کرم عزیزی  با بیان اینکه  از ابتدای سال تا کنون ۱۸ نفر از محکومان به قصاص نجات یافتند و ضمن قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری های واحد مددکاری اظهار کرد: شغل مددکاری از جمله مشاغل سخت است که مددکاران برای حل مشکلات زندانیان از نیروهای بالقوه و امکانات موجود بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار کرد: عفو و گذشت یکی از فضیلت‌ها و منش نیک در رفتار و اخلاق انسانی است که می‌تواند ارزش و جایگاه واقعی خویش را به دست آورد؛ این مسئله به ویژه در سختی‌ها مانند مجازات قاتلان خود را نشان می‌دهد.

مدیر زندان رجایی شهر ماندگارترین اقدامات مثبت در عرصه اصلاح و تربیت را اقدام برای صلح و سازش و اخذ رضایت و گذشت اولیای دم دانست و  با اشاره به اینکه مددکاران بازوان اجرایی زندان هستند، گفت: تلاش‌های مستمر این جهادگران از طریق کاهش آلام و فشارهای روحی و روانی مددجویان در برقراری امنیت مجموعه بر کسی پوشیده نیست.

۱۳۷ نفر از مددجویان زندان رجایی شهر به محل سکونت خود انتقال یافته‌اند

مدیر زندان رجایی شهر، گفت: همچنین از ابتدای سال تا کنون مددجویان واجد شرایطی که محکومیت قطعی آنان صادر شده با ارائه درخواست و موافقت مبدا و مقصد به زندان‌های محل سکونت خود منتقل شدند به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه‌های ایاب و ذهاب و همچنین رعایت حال خانواده مددجویان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی آنان که به جهت تردد‌های بین شهری برای ملاقات با بستگان خود صورت می‌گرفته مددجویان به نزدیک‌ترین زندان محل سکونت خود انتقال یافته‌اند.

وی افزود: انتقال مددجویان با هدف کاهش جنعیت کیفری در زندان تاثیر بسزایی در کاهش آسیب‌های رفتاری آنان دارد شورای طبقه بندی زندان با هدف کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های ناشی از حبس پس از بررسی درخواست‌های مددجویان زمینه انتقال واجدین شرایط را فراهم کرده است؛ از تعداد ۱۳۷ مددجوی واجد شرایط ۱۰۱ نفر به زندان‌های استان تهران و تعداد ۳۶ نفر به زندان‌های سایر استان‌های کشور انتقال یافته اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز