خبرگزاری کار ایران

شاکری در گفتگو با ایلنا:

تجمیع ردیف‌ها در بودجه برخلاف «تمرکززدایی» است/ این بودجه متعلق به سازمان برنامه است، نه دولت/ مجلس مخالف تجمیع ردیف‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۷۶۴

عضو کمیسیون عمران مجلس در خصوص تجمیع ردیف‌ها در لایحه بودجه، گفت: به نظر من کار اشتباهی شده، این بودجه دولت نیست، بودجه سازمان برنامه و بودجه است؛ این رویکرد باید اصلاح شود در مجلس هم با این قضیه مخالفت شده است.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص مساله تجمیع ردیف‌های بودجه در مرکز و اینکه گفته می‌شود این مساله برخلاف سیاست و شعار «تمرکززدایی» دولت است، گفت: من کاملا با این مساله مخالف هستم، ما این همه روی موضوع تمرکززدایی تلاش کردیم، اکنون اینکه همه چیز را دوباره به سازمان برنامه و بودجه موکول کنیم و بگوییم هرکسی هرچه می‌خواهد به این سازمان بیاید و ما تخصیص بدهیم، اشتباه است و به نظر من همین مشکلاتی که تا حالا در کشور با آن مواجه هستیم، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما باید به مسئولان اختیار و منابع بدهیم و مسئولیت بخواهیم، یعنی عملکرد را ببینیم اگر عملکرد ضعیفی داشتند آن وقت بودجه آن مجموعه را با محدودیت مواجه کنیم یا اگر فرد ضعیف است آن فرد را تغییر دهیم.

شاکری افزود: به نظر من کار اشتباهی شده، این بودجه دولت نیست، بودجه سازمان برنامه و بودجه است؛ این رویکرد باید اصلاح شود در مجلس هم با این قضیه مخالفت شده است. 

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص تشکیل صندوق‌های توسعه‌ای استانی، بیان کرد: با ایجاد صندوقی برای توسعه استان‌ها (صندوق‌ توسعه‌ای) ما کاملا موافقیم ولی با اینکه همه موضوعات در سازمان برنامه و بودجه متمرکز شود، خیر. در زمان آقای احمدی.نژاد هم سر همین مساله درگیری به وجود آمد که ایشان ورود کرد و یک تغیییراتی ایجاد کرد. به نظر من این رویکرد با رویکرد کوچک شدن دولت و باز شدن دست بنگاه‌های دیگر در تعارض است. ما باید یک مقداری اطمینان کنیم و عملکرد را بسنجیم؛ باید خروجی‌محور باشیم نه ورودی محور، اکنون دنیا به این سمت رفته که خروجی بخواهد و روی آن بحث کند نه اینکه روی ورودی تمرکز کند.

شاکری در پاسخ به این سوال که «شش ماه از دولت سپری شده است، آیا دولت توانسته تاکنون انتظارات شما را به عنوان یک نماینده مجلس انقلابی برآورده کند؟»، ابراز داشت: نکته‌ای که در این زمینه به نظرم می‌آید که باید مورد توجه قرار گیرد این است که دولت سریعاً ساختار سازمانی خودش را مستقر کند. در واقع تنها تذکری است که می‌توانم به دولت بدهم این است که زودتر کارگزاران دولتی را تا هر لایه‌ای که می‌خواهند تغییر بدهند، مشخص کنند.

وی ادامه داد: اگر هم نمی‌خواهند تغییر بدهند به آن‌ها ابلاغ بدهند و حکم بزنند و از بلاتکلیفی خارج کنند. سازمان دولت هرچه زودتر تا پایین‌ترین لایه، باید تکلیف خود را بداند یعنی بعد از انتخاب وزرا در مراحل بعد معاونین، استانداران، فرمانداران و بخشداران و ... این‌ها کارگزاران دولتی هستند و نباید معطل بمانند، هنوز برخی استان‌ها معطل مانده‌اند.

نماینده تهران در پایان نتیجه‌بخش بودن سفرهای استانی رئیس‌جمهور را تحت تاثیر این عامل دانست و تصریح کرد: بنابراین وقتی سفرهای آقای رئیسی را من پربازده تلقی می‌کنم که این کارگزاران مستقر باشند و بعد از هر بازدیدی آن جمع‌بندی و مصوبه را پیگیری کنند؛ وقتی فردی خودش نمی‌داند که فردا هست یا نیست چه انتظاری می‌توان از او داشت؟ الان یک حالت «در انتظار» در بعضی جاها دیده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز