خبرگزاری کار ایران

رئیسی در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی:

هر چه امور پیش می‌رود گشایش هم بیشتر می‌شود/ به جای نظام چانه‌زنی، نگاه متوازن به اقتصاد ملی و عدالت اجتماعی داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۵۶۸

رئیس جمهور گفت: یقین داریم با وجود همه تهدیدها و تحریم‌ها، راه پیشرفت کشور را می‌توان ادامه داد و مشکلات را پشت سر گذاشت.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه سفر استانی به قم در نشست با اساتید، طلاب و فرهیختگان حوزوی، تقارن این سفر با روز ۹ دی روز بصیرت را مبارک دانست و گفت: حوزه علمیه قم که همواره پیشتاز امیدآفرینی بوده، جایگاه رفیعی در حمایت و هدایت ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به نقش و برکات علمای بزرگ حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: معتقدیم فقه ما از غنایی برخوردار است که می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشری باشد و امروز برای دنیا روشن شده است که دین حقیقی می‌تواند پاسخگوی نیازهای همه شئون بشر باشد.

 رئیسی با طرح این پرسش که چرا پس از ۴۰ سال هنوز کاستی‌هایی در کشور وجود دارد؟ گفت: پاسخ این پرسش را باید در عملکرد خودمان جستجو کنیم؛ زیرا آنجا که کار با اعتقاد و تلاش دنبال شد به مقصد رسیدیم اما آنجایی که باورها سست شد، مشکلات ایجاد شد.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، عمل نکردن به مبانی و بی‌توجهی به ظرفیت‌های داخلی را عامل عقبگرد برشمرد و اظهار داشت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد، مشکلات امروز را نداشتیم.

 رئیسی گفت: محدودیتی برای کسب دانش و تجربه از هیچ کجای دنیا وجود ندارد، اما در نسخه‌پیچی برای حل مشکلات کشور باید با احتیاط حرکت کنیم زیرا نسخه‌ها باید بومی‌سازی شود و برای پیشرفت باشد، نه وابستگی کشور.

رئیس جمهور تاکید کرد: راه پیشرفت کشور را علیرغم همه تهدیدها و تحریم‌ها، با یقین ادامه می‌دهیم و جمهوری اسلامی ایران با اتکا به ظرفیت‌های نسل جوان هرگز متوقف نمی‌شود.

 رئیسی با نهی همگان از ایجاد یأس در جامعه و با بیان اینکه هر چه امور پیش می‌رود گشایش هم بیشتر می‌شود، افزود: همه تحریم‌ها برای متوقف کردن و کند کردن پیشرفت در کشور است اما باید با امید و حرکت، عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

 رئیسی راه‌حل فائق آمدن بر مشکلات را تحول علم پایه توصیف کرد و گفت: فضای کار و تلاش برای تحول اساسی در کشور وجود دارد و در این راه اتاق فکر حوزه‌های علمیه می‌تواند به دولت کمک کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت در حال تدوین برنامه هفتم توسعه است، اظهار داشت: نقش حوزه در تدوین این برنامه محوری خواهد بود.

 رئیسی همچنین با اشاره به پیشرفت نامتوازن کشور و توزیع ناعادلانه برخی امکانات در استان‌ها گفت: به جای نظام چانه‌زنی و پیگیری‌های فردی و اقلیمی، باید یک نگاه متوازن به اقتصاد ملی و عدالت اجتماعی در سراسر کشور داشته باشیم.

 رئیسی با تاکید بر ضرورت ارتباط نزدیک حوزه‌های علمیه با دولت تصریح کرد: دشمنان حرکت و پیشرفت ملت ایران را نمی‌خواهند اما باید از فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم و تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز