خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه امام صادق(ع):

حل مسائل جامعه، مردم و نظام از وظایف مهم حوزه و دانشگاه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۸۰۵

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: حکمرانی و اداره جامعه نیاز به طراحی و برنامه ریزی دارد،از این رو الگوی حکمرانی باید با تعامل دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه طراحی و ارتقا پیدا کند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسینعلی سعدی عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق(ع) ظهر امروز در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران و به مناسبت ۲۷ آذر ماه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه مهمترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است و آنچه ما را در گام دوم انقلاب اسلامی در مسیر دستیابی به تمدن اسلامی می‌پیماید باید مورد بازطراحی قرار گیرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی گام انقلاب و جمهوریت را برداشت و در حال برداشتن گام جامعه سازی است، به همین منظور نیازمند یک برنامه ریزی جدی در این حوزه هستیم.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) وحدت حوزه و دانشگاه را در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار موثر و راهگشا دانست و تاکید کرد: همکاری این دو عنصر متفکر باعث تثبیت نظام اسلامی و تصویب قانون اساسی شد و همکاری و تعامل این دو باعث شد که گام تشکیل جمهوری اسلامی با قدرت برداشته شود.

حجت الاسلام سعدی گفت: حل مسائل جامعه، مردم و نظام از وظایف مهم حوزه و دانشگاه است و مردم ما انتظار دارند این دو با همکاری با هم گام بزرگی را برای حل مسائل و مشکلات بردارند و حوزه و دانشگاه برای برطرف کردن مشکلات مردم به میدان بیایند زیرا مردم کار خود را تاکنون به خوبی انجام داده اند و حل مشکلات فعلی وظیفه حوزه و دانشگاه است.

وی مساله جامعه پردازی و حکمرانی را از مسائل مهم پیش روی کشور دانست و گفت: حکمرانی و اداره جامعه نیاز به طراحی و برنامه ریزی دارد،از این رو الگوی حکمرانی باید با تعامل دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه طراحی و ارتقا پیدا کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر حوزه و دانشگاه به نظامات اجتماعی ورود نکنند از غافله عقب می‌مانند، اظهار داشت: حوزه ها باید به طراحی نظامات اجتماعی ورود کنند و همچنین دانشگاه های ما نیز نیازمند آزاداندیشی در مقابل تهجر و واپس گرایی و البته بازخوانی علوم ترجمه ای هستند.

حجت الاسلام سعدی گفت: تنها راه حل جمهوری اسلامی همکاری حوزه و دانشگاه و نقش آفرینی آنها برای طراحی حکمرانی مناسب با جامعه ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز