خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس سازمان انرژی اتمی از غرفه وزارت دفاع در نمایشگاه «تستا»

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۷۷۳

رئیس سازمان انرژی اتمی با حضور در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) از غرفه صنایع وابسته وزارت دفاع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با تقدیر از برگزارکنندگان این نمایشگاه، گفت: ظرفیت انسانی کشور ما و ظرفیت‌ها برای توسعه پژوهش و فناوری گسترده است. نکته قابل توجه این است که این تحقیقات و پژوهش‌ها تبدیل به موتور محرک صنعتی شود و بتواند فرمان‌پذیری صنعت را محقق کند.

وی افزود: آنچه در این نمایشگاه ارائه شده بسیار خوب و لذت بخش است و اکثر آن‌ها مورد نیاز کشور است. ما امروز در حال برنامه ریزی هستیم تا مردم بتوانند از فناوری هسته‌ای در حوزه‌های مختلف بهره‌مند باشند.

رئیس سازمان انرژی اتمی استفاده از فناوری هسته‌ای را در عرصه‌های مختلف کشاورزی موجود منجر به تحول در این عرصه‌ها دانست و گفت: انرژی هسته‌ای و استفاده این فناوری در ارتقای کیفیت آب و خاک می‌تواند به ارتقای کیفیت و سلامت کمک کند و باعث می‌شود ما مزرعه ی با بهره وری بالا و محصولات سالم داشته باشیم.

اسلامی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم کارکردهای انرژی هسته‌ای را بر زندگی مردم معرفی کنیم، گفت: عملیاتی کردن قابلیت‌های انرژی هسته‌ای در حوزه‌های مختلف که می‌تواند به زندگی مردم کمک کند را در دستور کار قرار داده‌ایم. البته اقدامات خوبی از ۲۰ سال گذشته آغاز شده اما این اقدامات در حد تحقیقات باقی مانده است. ما امروز گفتگوهایی انجام دادیم و با سنگ‌بنایی که گذاشته‌ایم، می‌خواهیم این دستاوردها را در سطح وسیع و تولید گسترده دنبال کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز